رییس پلیس راه مازندران؛

 سه محور منتهی به مازندران قفل شد

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به حجم قابل توجه تردد خودرویی، وضعیت ترافیک در هر سه محور منتهی به این استان در زمان حاضر را نیمه سنگین اعلام کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرهنگ یدالله جهان تاب روز شنبه با بیان این‌که، تردد وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس نیمه سنگین است، وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال این محور در حدفاصل شهرستانک تا نساء را در زمان حاضر باحجم بالا ذکر کرد.

وی وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال آزاد راه تهران شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر را نیز هم اکنون نیمه سنگین اعلام کرد و اظهار داشت: ترافیک خودرو در مسیر جنوب هم شمال جاده هراز در محدوده های لاسم، وانا، بایجان و سه راهی چلاو فوق سنگین گزارش شده است.

رییس پلیس راه مازندران، با بیان این‌که، محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، خاطرنشان کرد: در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در حدفاصل چناران تا دماوند و محدوده پل سفید، ترافیک خودرو نیمه سنگین است.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته و همچنین تعطیلات عید فطر از چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه جاری تا روز دوشنبه هفته آینده چهارم اردیبهشت ماه در محورهای ارتباطی مازندران خبر داد و هدف از اجرای این طرح را تسهیل در تردد خودروها اعلام کرد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

محدودیت‌های ترافیکی در جاده های مازندران:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ملمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران – شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.
به استثنای حامللان موادسوختی و یا فاسدشدنی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است‌


محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز های پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ ۱۶ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.
تردد تمام تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

محور فیروزکوه:

تردد انواع تریلر ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه جاری از محور تهران – فیروزکوه – قائم شهر ممنوع است.
اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، اجرای محدودیت ها با هماهنگی لغو می شود.

عمومی
شناسه : 347569
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا