از امشب تهرانی ها منتظر تشدید بارش ها باشند

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای تشدید بارش ها در بسیاری از نواحی کشور از جمله تهران و البرز صادر شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد در رابطه با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از امشب تا روز یکشنبه صادر شده که در این مدت شاهد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال ریزش تگرگ خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، قم، دامنه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، دامنه و ارتفاعات در گلستان، شمال شرق تهران و مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او می گوید: لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از خطرات احتمالی است.

او به عنوان توصیه مطرح کرد: اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در دستور کار قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محیط زیست
شناسه : 348458
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا