خبر خوب برای پرداخت سود سهام عدالت

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، « سید محمدرضا میرتاج‌الدینی » امروز (جمعه) به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی  به چهار ماه کاهش یافت

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت.

منبع: ایرنا

بورس
شناسه : 348546
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا