این استان‌ها منتظر رگبار باران و باد شدید باشند

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت از آماده‌باش امدادگران این جمعیت درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و باد شدید در هفت استان کشور خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در چندین استان کشور خبر داد.

محمودی گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه شاهد بارش شدید و رگباری باران و نیز وزش شدید باد در شمال شرق استان آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه کوه‌ها در استان‌های مازندران و گلستان خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ در روز چهارشنبه نیز وضعیتی مشابه در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده و برای روز پنجشنبه نیز بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهیم داشت.

اقدامات هلال احمر برای مقابله با حوادث احتمالی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران این سازمان در تمامی این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، گفت: تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.

محمودی افزود: همچنین لازم است مردم نیز یکسری موارد و هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند، از جمله اینکه در هنگام بارش شدید باران از استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند. در هنگام وزش شدید باد نیز عدم استقرار در مجاورت سازه‌های تبلیغاتی و موقت و همچنین دوری از اجسام در معرض سقوط از جمله توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

منبع: ایسنا

محیط زیست
شناسه : 349169
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا