در صورت موافقت بانک مرکزی؛

وام مسکن ۲ برابر خواهد شد

در صورت موافقت بانک مرکزی، وام مسکن حدود ۲ برابر میزان کنونی خواهد شد. نرخ سود این وام نیز ۲۲.۵ درصد در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بانک مسکن از بانک مرکزی افزایش وام مسکن از محل اوراق حق تقدم در خواست کرده است. در صورت پذیرش این درخواست از سوی بانک، مبلغ وام‌خرید مسکن افزایش حدود ۲ برابری را تجربه خواهد کرد.

هر چند چند ماهی است که آمارهای رسمی از قیمت مسکن منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که قیمت خانه در شهر تهران از ۶۰ میلیون تومان عبور کرده است. با در نظر گرفتن حداکثر وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی در شهر تهران، با این مبلغ می‌توان حدود ۸ متر خانه خرید.

البته باید هزینه خرید اوراق وام‌ مسکن را نیز از این مبلغ کسر کرد. با در نظر گرفتن قیمت ۹۰ هزار تومانی هر برگه اوراق وام‌خرید مسکن، بیش از ۸۵ میلیون تومان از باید صرف خرید این اوراق شود. در این شرایط قدرت خرید وام مسکن به کم‌تر از ۷ متر کاهش پیدا می‌کند.

وام مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟

در این شرایط، بانک مسکن پیشنهاد افزایش حدود ۲ برابری وام مسکن را به بانک مرکزی ارائه کرده است. بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته وام‌خرید مسکن از ۲۰۰ میلیون تومان (برای هر فرد) به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش می‌کند. به عبارت دیگر یک زوج جوان می‌توانند ۷۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

همچنین قرار است وام تعمیر (جعاله) نیز از ۸۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

در این صورت مبلغ وام‌‌مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

با افزایش تسهیلات خرید مسکن چند متر خانه می‌توان خرید؟

 در صورت افزایش تسهیلات خرید مسکن و بدون احتساب هزینه خرید اوراق یک متقاضی می‌تواند حدود ۱۳.۵ مترمربع واحد مسکونی شهر تهران با قیمت کنونی خریداری کند.

برای دریافت وام‌ مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی، متقاضی باید ۲ برابر رقم وام یعنی ۹۶۰ برگه را خریداری کند که حدود ۸۶ میلیون تومان می‌شود. در واقع متقاضی وام‌خرید مسکن بایستی معادل هزینه خرید ۱.۵متر مسکن را برای تسه پرداخت کند.

هزینه خرید اوراق حق تقدم وام ۸۰۰ میلیون تومانی نیز متقاضیان باید حدود ۱۴۴ میلیون تومان پرداخت کنند. نرخ سود تسهیلات خرید مسکن ۲۲.۵درصد است.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 349737
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا