برای دهک‌های یک تا سه؛

اقساط وام مسکن ملی کاهش پیدا می‌کند

در حالی اقساط وام مسکن ملی در شهر تهران به صورت ماهانه حدود ۹ میلیون تومان است که مشاور وزیر راه از کاهش اقساط برای برخی خانوار خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مشاور وزیر راه گفت: در تلاش هستیم میزان اقساط وام مسکن ملی را برای دهک های یک تا سه کاهش دهیم. همچنین اقساط این وام برای این گروه به صورت پلکانی شود.

سید جواد سادات گفت: طبق قرارداد و قانون جهش تولید مسکن برای کارگران واجد شرایط اقدام به ساخت مسکن ملی می‌کنیم. فرم ج این کارگران باید سبز باشد. اراضی مورد نیاز نیز از دستگاه ها و شرکت های بزرگ خدماتی تامین می‌شود.

فرم ج ثبت نام مسکن ملی چیست؟

فرم ج سبز ثبت نام مسکن ملی یعنی، در استعلام دولت، فرد متقاضی مسکن‌ملی و افراد تحت تکفل وی، در ۵ سال گذشته، زمین یا ملکی به نام شان نبوده و وام خرید یا ساخت ملک نگرفته اند.

 همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده باشد.

سادات ادامه داد: در طرح نهضت ملی‌مسکن از دو سال گذشته ثبت نام متقاضیان و پالایش آنها انجام شد. در حال حاضر عملیات اجرایی در بسیاری از بخش ها آغاز شده است.

اقساط وام مسکن‌ملی چقدر است؟

مبلغ وام مسکن ملی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان‌شهر‌های بیش از یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون و سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون است. مدت بازپرداخت این وام حداکثر ۱۸ سال و طول دوره مشارکت ساخت ۲ تا ۳ سال است.

بر اساس اطلاعات بانک مسکن، مبلغ هر قسط وام مسکن‌ملی در تهران با احتساب دوره بازپرداخت ۱۸ ساله و نرخ سود ۲۳ درصد، ماهانه ۸ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان است.

بازپرداخت پلکانی تسهیلات

اقساط وام مسکن ملی می‌تواند به شیوه پلکانی بازپرداخت شود. در این شیوه بازپرداخت تسهیلات نهضت مسکن با محاسبه نرخ ۹ درصد افزایش پلکانی، قسط ماهانه وام مسکن ملی در سال اول ۶ میلیون و ۶۴ هزار تومان، در سال دوم ۶ میلوین ۶۱۰ هزار تومان و در سال سوم، ۷ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

در نهایت در سال هجدهم، متقاضی باید ماهانه ۲۶ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان به بانک مسکن بابت بازپرداخت تسهیلات پرداخت کند.

کاهش اقساط وام مسکن ملی

مشاور وزیر راه تاکید کرد: در تلاش هستیم که میزان اقساط تسهیلات مسکن ملی برای دهک های یک تا سه کاهش دهیم و به صورت پلکانی تسهیلات را برای آنها کمتر کنیم.

برای دهک های ۴ تا ۸ طبق قانون شورای عالی پول نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسیده است. وزارت راه و شهرسازی در این دوره سعی کرده فشار میزان اقساط را برای دهک های یک تا سه کاهش دهد.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 350120
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا