سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار بارش‌های سیل‌آسا برای ۸ استان

سازمان هواشناسی اعلام کرد: هم‌زمان با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور، بارش‌ها از امروز در ۲۳ استان شروع خواهد شد که در ۸ استان با شدت بیشتری است و تا روز چهارشنبه (فردا) ادامه خواهد داشت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی امروز (سه‌شنبه) تا فردا (چهارشنبه) در بخش‌هایی از غرب، شمال‌غرب و شمال استان‌های جنوبی خبر داد.


مخاطرات این سامانه که از نوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ است، امروز (سه‌شنبه) زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین و البرز را با شدت بیشتری در برمی‌گیرد که برای آن هشدار نارنجی صادر شده است.

بارش‌ها امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، لرستان، قم، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، ارتفاعات شمال غرب مازندران، سمنان با شدت کمتری ادامه دارد.

فردا (چهارشنبه) نیز بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، لرستان، نوار شرقی خوزستان، نوار غربی اصفهان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، جنوب کردستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان شدت بیشتری دارد.

هم‌زمان در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شرقی خوزستان و غرب سمنان، شمال یزد، همدان، مرکزی، شرق ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال غرب کرمان بارندگی با شدت کمتر ادامه دارد.

سازمان هواشناسی از لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ در پی فعالیت این سامانه خبر داده است.

عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش توصیه شده است.

ایرنا

عمومی
شناسه : 350135
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا