وزیر کار خبر داد؛

کارفرماها برای کارگران خانه می سازند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید مسکن ویژه کارگران با کمک کارفرمایان خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید صولت مرتضوی ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جریان دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه از دیدن وضعیت تولید در شرکت هپکو بسیار خرسند شدم افزود: در این سفر طرح هایی چون مجموعه هتل امیرکبیر و شرکت هپکو مورد بازدید قرار گرفت.

وی افزود: فعالیت خوبی را در شرکت هپکو شاهد بودیم و رنگ رخسار کارگران سر درون آنها را نشان می داد، مشغول به کار بودند و معوقاتی نداشتند. تیم مدیریتی این شرکت افزایش جدی تولید را در سال رشد تولید هدفگذاری کرده و استعداد دارند که امسال بالغ بر ۸۰۰ دستگاه را تولید کنند که پس از رکود، رکورد جدیدی به شمار می رود. سال گذشته ۲۵۰ دستگاه در این شرکت تولید شد اما نیاز کشور بیش از این ارقام است و باید طبق نیاز کشور حرکت کنند و توصیه شد که ضمن روی آوری به نوآوری از جوانان و دانشمندان حوزه دانش بنیان استفاده کنند.

وی با اشاره به پیگیری مسئله مسکن برای کارگران و جامعه کارگری، گفت: با کمک کارفرمایان در سراسر کشور تولید مسکن مدنظر است و در حوزه بهزیستی نیز حدود ۱۰ هزار واحد مسکن برای خانواده های دارای سه معلول به بالا هدفگذاری شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه نخ تسبیح اشتغال است، گفت: در این راستا بانک مرکزی، منابعی از محل تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ تخصیص داده است و تا اوایل تیرماه فرصت جذب این منابع برای پرونده های سال گذشته مهیاست، همچنین منابع تبصره ۱۶ سنواتی نیز برابر با ۱۰۰ همت از سال گذشته به امسال منتقل شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ۱.۵ میلیارد یورو از صندوق روستاییان و عشایر تخصیص دادند و باقی مانده این منابع نیز در حوزه اشتغال صرف می شود. بیشترین نرخ بیکاری پس از نرخ بیکاری بانوان متعلق به نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است و در این حوزه نیز برنامه ریزی انجام شده است.

مرتضوی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال حل مسئله است و انتظار می رود که تیم مدیریتی استان مرکزی که خوشبختانه هماهنگی ویژه ای دارند فعالیت بیشتری داشته باشند و وزارتخانه نیز گام های بلندی در توسعه اشتغال بردارد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز بیان کرد: یکی از وظایف ما رصد شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی و سیاست گذاری و تصمیم گیری براساس این شرایط است.

وی با بیان اینکه قطعا این رصد شامل حال حوزه کار، کارگر، کارخانجات، مهاجرت کارگران و نیروی کار و … می شود، افزود: دولت باید پیشاپیش و چشم بینای این شرایط باشد و براساس نقاط قوت و ضعف تصمیم گیری کند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: نیروی انسانی جزو ارزشمندترین سرمایه های کشور است و مهاجرت نیروی انسانی در وزارت کار مورد غفلت قرار گرفت که باید نسبت به این وضعیت این وزارتخانه حساستر باشد. استان مرکزی مهاجر فرست است و باید نسبت به این مسئله اقدامی جدی صورت گیرد و این مسئله در اولویت کاری قرار گیرد و برای سرمایه گذاری در این حوزه و حفظ هویت اسلامی و دینی برنامه ریزی داشت.

وی با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال، گفت: مسئله اشتغال در دولت سیزدهم باید به یک افتخار تبدیل شود، باید اقدامات high tech و دانش روز و فناوری نیز برای توسعه و پیشرفت کشور مدنظر قرار گیرد و قطعا با توسعه کشور همه بخش های کشور و مردم منتفع می شوند و حتی در صورت نیاز با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم جلساتی برگزار و برنامه ریزی شود تا با تقویت انگیزه های نیروی انسانی، از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

امام جمعه اراک اظهار کرد: استان مرکزی به صورت نسبی وضعیت خوبی دارد و وحدت و همدلی در استان حاکم است، مشکل خاصی نداریم، واگذاری های صنایع در گذشته مشکل آفرین بود، اما خوشبختانه شرایط مدیریت شد و وضعیت مناسبی را شاهد هستیم.

مسکن
شناسه : 350535
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا