وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد؛

جدال اروپا با آمریکا بر سر احیای دیپلماسی با ایران

روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آمریکا را برای احیای دیپلماسی با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در خبری مدعی شد که اتحادیه اروپا با درنظر گرفتن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران از کاخ سفید خواسته که احیای دیپلماسی با تهران را در برنامه سیاسی خود قرار دهد.

کشور‌های اروپایی که نگران پیشرفت ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم هستند، دولت آمریکا را برای احیای دیپلماسی با ایران به منظور جلوگیری از بحران احتمالی در حوزه انرژی هسته‌ای تحت فشار قرار داده‌اند.

این فشار‌ها پس از آن صورت گرفت که مذاکرات احیای برجام بعد از ۱۸ ماه به دلیل دخالت‌های رژیم صهیونیستی و اختلافات داخلی بین کنگره و دولت بایدن متوقف شد.

درخواست اروپا از آمریکا برای ارائه هر چه سریع‌تر راه حل دیپلماتیک

در گزارش این روزنامه گفته شده که آمریکا همچنان به دنبال یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای حل مشکل هسته‌ای با ایران است، ولی هنوز راهکاری برای برون رفت از این بحران ارائه نکرده و به همین دلیل اتحادیه اروپا از کاخ سفید خواسته است که هرچه سریع‌تر راه حل دیپلماتیک ارائه دهد.

وال استریت ژورنال تأکید کرده است که مقامات اروپایی نگران هستند که راهکار‌های مربوط به حل مسائل هسته‌ای ایران به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ موکول شده باشد، ولی مقامات کاخ سفید این ادعا را رد کرده‌اند.

توافق موقت راهکار مقامات غربی برای برنامه هسته ای ایران

همچنین این رسانه آمریکایی عنوان کرده است که مقامات غربی راهکار «طرح توافق موقت» را به عنوان راه‌حل برون رفت از بحران هسته‌ای با ایران مدنظر دارند.

این در حالی است که گفته می‌شود ایران طرح توافق موقت را رد کرده است و این راهکار برای احیای دیپلماسی به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی
شناسه : 350661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا