طبق اعلام آخرین آمار رسمی؛

۳۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است

با وجود ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسیده و در زمان حاضر ۳۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

‌به گزارش جهان صنعت نیوز، از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر ۱۴۰۱) تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۳۱ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده که در مقایسه با ورودی ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعبی آب به سدهای کشور در مدت زمان مشابه سال آبی قبل، رشدی ۲۷درصدی داشته است.

همچنین، طبق آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان رهاسازی آب از سدها برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و اهداف زیست‌محیطی در ۲۳۳ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به خروجی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

با وجود ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسیده و در زمان حاضر ۳۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای‌کشور خالی است.

این‌درحالی‌است که میزان ذخایر آبی سدهای ایران در زمان مشابه سال قبل (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده است و رشدی ۱۸درصدی را در میزان ذخایر آبی سدها شاهد هستیم.

تسنیم

کشاورزی
شناسه : 350921
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا