خبر بد برای متقاضیان ثبت نام سامانه یکپارچه: احتمال حذف برخی از مدل ها
با توجه به عدم پایبندی شورای رقابت به تصمیمات جمعی، ممکن است مونتاژگران تصمیم به خارج کردن محصولات از طرح فروش بگیرند.
به گزارش جهان صنعت نیوز، شورای رقابت این روزها به پاشنه آشیل صنعت خودرو بحران زده کشورمان بدل شده است و نه تنها با قیمت گذاری مغشوش خود زمینه ساز ضرر و زیان خودروسازان دولتی را فراهم آورده است که با انتشار فهرست عجیب و سراسر مبهم قیمت خودروهای چینی مونتاژی طی دو هفته اخیر، موجی از آشوب و بلوا را در جاده مخصوص رقم زده است. حال خبر می رسد که با توجه به عدم پایبندی شورای رقابت به تصمیمات جمعی، این امکان وجود دارد که خودروسازان بخش خصوصی و مونتاژگران تصمیم به خارج کردن محصولات خود از طرح یکپارچه فروش بگیرند، تصمیمی که البته با سیاست های کلان وزارت صمت سازگار نیست و می تواند به زیان مصرف کننده نیز تمام شود.
برای حل و فصل این اختلاف نظر، دیروز صبح جلسه ای بین مدیران خودروسازان خصوصی و مسئولان شورای رقابت برگزار شده است که ماحصل آن صدور مجوز قیمت گذاری براساس نرخ های بهمن ماه ۱۴۰۱ تا انجام محاسبات مجدد بوده است، توافقی که می تواند وضعیت را از بن بست فعلی خارج کند، اما شب گذشته سخنگوی شورای رقابت با تغییر نظری ناگهانی نسبت به موارد مورد توافق در جلسه مذکور، از لزوم پایبندی به قیمت های اعلامی این شورا سخن گفته بود.
در این رابطه، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور در اقدامی کم سابقه نسبت به تغییر ناگهانی رویکرد شورای رقابت هشدار داده است و می گوید: «این اظهارات با توافقات جلسه صبح دیروز، کاملا مغایر بود. اگر شورای رقابت نظر خود را تغییر داده است، حرف ما همان است که در جلسه گفته شد و لذا شورا در صورت پافشاری بر مواضع غیرکارشناسی خود باید مسئولیت کاهش تولید و تعطیلی خودروسازان بخش خصوصی را هم بپذیرد.»
دود چنین تصمیمات اشتباهی به چشم مصرف کنندگان نهایی می رود
آنچه از شواهد امر برمی آید این است که چنین شرایطی در جاده مخصوص علاوه بر آنکه می تواند منجر به ضرر و زیان شرکت ها و تعدیل نیروی گسترده شود، زمینه را برای کاهش عرضه خودرو به بازار و تشدید تورم در بازار نیز ایجاد خواهد کرد و در نهایت دود چنین تصمیمات اشتباهی به چشم مصرف کنندگان نهایی می رود که نه تنها از امکان خرید یک خودرو با کیفیت به قیمت جهانی برخودار نیستند، بلکه حتی شانس خرید خودروهای چینی مونتاژی کشور را نیز با قیمت های چند برابر از دست داده اند.
از این رو بهتر است مسئولان ارشد کشور، وارد کارزار جاده مخصوص شوند و یکبار برای همیشه به قائله شورای رقابت پایان داده و با آزاد کردن واردات خودرو نو و کارکرده به کشور، زمینه را برای رقابتی شدن واقعی بازار خودرو فراهم آورند.
منبع: دیجیاتو
خودرولینک کوتاه :
کاش خودرو دست دوم وارد کنند این خودرو های گرون قیمت بی کیفیت داخلی ببند باید به وارد کردن خودرو دست دوم هم به قیمتها نظارت کنند تا ده برابر گرون به مردم تحویل ندهند چون الان خودرو سازها و وارد کنندگان علنی جیب مردم خالی میکنند
اقا ول کنید.۹۰درصدمردم بفکره شکم زنو بچه شونن شما سره خودرو وعوا میکنید.
چه ساده ی تو واقعا از عقلت استفاده کن
حالا چرا شما اینهمه جوش ضرر و زیان خودروسازان رو میخورید خیلی دلسوز و با وجدان هستید پیگیر واردات خودرو با کیفیت خارجی باشید شاید لااقل شما عاقبت به خیر شدید
درود حق با شوار رقابته میگه درآمد ملت چقدر افزایش پیدا کرده که بخواهد قیمت خودرو افزایش پیدا کنند یک بار مصرف کننده ضرر نکنه می ترسید کره به بهم بخوره
اگه قرار باشه کرمان موتور با ضرر محصولاتشو به یه عده رانت طلب و سودجو بفروشه همون بهتر که محصولاتشو از سامانه یکپارچه خارج کنه. کسی هم که قدرت خرید پایینی داره بهتره که پراید دوگانه کارکرده بخره نه محصولات لوکس کرمان موتور رو
سلام اصلا مجوز فروش خودسرانه نمتونن داشته باشن باید از همین سامانه یکپارچه فروش خود رو باید انجام بدن شما این مطالب رو چرا از مافیا پول میگیرین که تو سایت نشر بدین
اتفاقا تمام مردم خواستار تعطیلی این خودرو سازها هستند و شما هم الکی زور نزن
اگر راست میگن،براسون نمیصرفه ،تعطیل کنن،نفروشن/خودرو چینی را دو سه برابر به مردم میندازن/یکبار هم خودرو ساز کمتر سود کنه،همس که نباید کردم بیچاره ضرر کنن/درود بر شورای رقابت مقتدر
این صنعت خودرو که نظر مصرف کننده در آن هیچ جایگاهی ندارد و هر خودرو بنجلی با هر کیفیت و قیمتی به مردم مظلوم قالب میکنند هر چه سریعتر بساطش جمع شود به صرفه مردم است.
خودروخوب بزارین این دله ها رو جم کنید مردم پولشونو میخابونن به فکر مردم باشید
هوالخالق قادرمتعال والرئوف والمنتقم؛
بهترین درس عبرت شرکت های داخلی
اینست که انحصاروانسدادباگشایش کامل
واردات وصادرات خاتمه یابدودرفضای بازوآزاددست وپابزنندتابااین بی کیفیتی
خودروهاوبی کفایتی مدیران برای همیشه پایان داده شود.
تنها راه نجات کشور از سیاهچاله خودرو فقط و فقط آزادی واردات برای هر شخص حقیقی هست که البته فعلا مجلس رشوه خوار کشور ازش ممانعت میکنه
خودروساز خصوصی نه رانت خوار و مفت خورانی که پا روی گلوی ملت گذاشته اند. این مفت خوران همان بهتر که به قول شما نماینده این جماعت، تعطیل شوند.
سلام، خیلی تابلو معلوم از خودرو ساز پول گرفتید که راه را در افکار عمومی باز کنید اینکه قیمت خودرو واقعی بشه دودش به چشم من مصرف کننده نمیره و اینکه قیمت ها غیر واقعی چند برابر بالا بره یقینا بعد از خودرو ساز پولش تو جیب شما حتما میره چرا خودرویی که با دلار ۳۸ تومن آوردن با دلار ۷۰تومن باید با ما حساب بشه؟ پس این دلار مبادله سودش به جیب بابای من رفته؟ در ضمن خودرو درب کارخانه۶۶۰میلیونه تو منتاژ باید۲۰٪باید ارزونتر هم باشه الان چرا باید قیمتش بیش از دو برابر باشه؟
آقای فیروزی ببخشین مردم اینقدردیگه … نیستن که گول امثال شماروبخورن برین جمع کنین خودروهاتون روبرین خودروچینی که تحویل میدین ازهمون اول ایرادداره حیف پول
کاملا مشخصه دعوای زرگریه! نیت این نمایش اینه که کار به جایی برسه مردم بگن دعوا نکین ما افزایش قیمت پرداخت می کنیم،در بازار انحصاری، بازنده مردم اند.
با سلام ..خواهش میکنم سیاه بازی و شامورتی بازی رو کنار بزارید شورای رقابت و صمت و خودرو ساز همگی فقط بهفکر خالی کردن موجودی مردم هستن اگر غیر ازاین بود تا الان باید یه خودرو دست مردم رو میگرفت در بخش وارداتی ها در بخش مونتاژی ها هم مطمعن باشید ساخت وپاخت شماها همیشه مصرف کننده متضرر بوده وسلام عمر دقل باز و حیله کار تمام
شما هم زیاد زور نزن .حق شما رو هم خوردوسازای بنجل چینی پرداخت میکنن.به جهنم که از طرح فروش خارج میشن .سزای این گران فروشی فقط وارداته.بعد میبینیم که به التماس میفتن واسه فروش اقساطی .درود بر شورای رقابت
والامردم رومسخره ی دست خودشون کردن یعنیدچی خب طرف بابدبختی پول خابونده حساب بلکه یه ماشین خوب سواربشه اگه ایناگزاشتن
قبلاً روزنامه نگاران زبان مردم بودند رکن چهارم دموکراسی
الان شدند بوقچی پولدارها و دلال ها