هدست جادویی، سورپرایز جدید اپل

ظاهراً اپل قصد دارد با معرفی هدست واقعیت مجازی خود در رویداد WWDC، سروصدای زیادی در بازار این محصولات ایجاد کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، درحالی‌که خبرهای زیادی درمورد هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی اپل منتشر شده، پالمر لاکی، بنیان‌گذار Oculus از این دستگاه تعریف و تمجید کرد. لاکی با انتشار پستی در حساب توییتر خود نوشت: «هدست اپل خیلی خوب است.»

اظهارات لاکی پس‌ از آن بیان می‌شود که طبق گزارش‌های اخیر، آزمایش‌کنندگان اولیه با بررسی نسخه‌ی نمایشی هدست واقعیت مجازی اپل بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند.

لاکی شرکت معروف آکیولس را تأسیس کرد که یکی از اولین استارتاپ‌های موفق در حوزه‌ی هدست‌های واقعیت‌ مجازی و واقعیت افزوده بود. فیسبوک سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ دو میلیارد دلار، Oculus را به‌ زیر چتر خود آورد. این برند در سال ۲۰۱۶ هدست Oculus Rift را عرضه کرد که لاکی در طراحی آن نقش داشت.

به‌هرحال، لاکی سال ۲۰۱۷ از فیسبوک برکنار و همکاری او با Oculus متوقف شد. او در نهایت برای پرداخت حداقل ۱۰۰ میلیون دلار از فیسبوک شکایت کرد؛ زیرا باور داشت به‌دلیل اعتقادات سیاسی اخراج شده اما این در حالی بود که برخی رسانه‌ها فاش کردند لاکی به گروه حامی دونالد ترامپ کمک مالی کرده است. البته فیسبوک و مارک زاکربرگ بارها اعلام کردند خروج لاکی ارتباطی با عقاید سیاسی او ندارد.

هدست واقعیت مجازی اپل، دنیا را دگرگون خواهد کرد؟/ عکس

لاکی پس‌ از خروج از فیسبوک، شرکت Anduril را با مشارکت تعدادی از مدیران سابق Oculus تأسیس کرد. این برند روی توسعه‌ی فناوری سیستم‌های خودمختار برای اهداف دفاعی تمرکز دارد و میلیاردها دلار سرمایه از جانب اشخاص و قراردادهای دفاعی جذب کرده‌ است.

لاکی در پست توییتری خود، نظرش را به‌طور مختصر اما واضح درمورد هدست واقعیت مجازی موردانتظار اپل ارائه داد. البته وی اشاره نکرده که دیدگاهش درمورد هدست اپل براساس چه مبنایی اعلام شده است.

۹to5Mac می‌نویسد، هنوز نمی‌دانیم آیا لاکی واقعاً هدست واقعیت مجازی اپل را مشاهده یا از آن استفاده کرده است یا خیر. به‌هرحال این احتمال وجود دارد که او یکی از نسخه‌های نمایشی محصول مورداشاره را دریافت کرده باشد. از طرف دیگر امکان دارد او با شخصی که در شرکت اپل کار می‌کند ارتباط برقرار کرده یا با توسعه‌دهندگان غول فناوری اهل کوپرتینو صحبت کرده باشد.

انتظار می‌رود اپل در رویداد WWDC امسال که در تاریخ پنجم ژوئن برگزار خواهد شد، از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کند. گفته می‌شود این محصول به فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل ردیابی دست و چشم، نمایشگرهایی با وضوح بالا، حسگرهای متعدد و تراشه‌ی M2 مجهز خواهد شد. البته قیمت هدست واقعیت مجازی کوپرتینویی‌ها احتمالاً درحدود سه هزار دلار خواهد بود./خبرآنلاین

دانش و فناوری
شناسه : 351261
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا