مدت زمان حج تمتع امسال چند روز است؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مدت سفر امسال حدود ۳۰ الی ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدعباس حسینی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تغذیه و اسکان زائران حج، گفت: در حوزه اسکان با ورود به مناطق جدید در شهر مکه، (مناطقی که دسترسی راحت‌تری به حرم دارند)، توانستیم بخشی از هزینه اسکان را مدیریت کنیم و موجب کاهش هزینه زائرین شد.

وی ادامه داد: مدت سفر امسال حدود ۳۰ تا ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است و آن‌هایی که سوم یا چهارم خرداد ماه وارد عربستان می‌شوند، مشمول افزایش طول سفر خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: کشور‌هایی که بیش از ۳۰ هزار نفر زائر دارند، عملیات رفت حجاج‌شان ۳۰ روز به طول می‌انجامد، ایران نیز در زمره آن کشورهاست و عملیات رفت حدود ۳۰ روز خواهد بود. عملیات بازگشت حجاج نیز از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود و سوم مرداد پایان می‌یابد.

عوامل اجرایی به نسبت زائران کاهش داشته

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر درقالب ۵۷۰ کاروان به حج اعزام خواهند شد، اظهار کرد: عوامل اجرایی به نسبت زائران حدود ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

حسینی همچنین درباره ازسرگیری سفر‌های عمره با توجه به توافقات صورت گرفته با عربستان، گفت: برقراری سفر عمره به تصمیماتی که دولت در آینده اخذ خواهد کرد، بستگی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 351284
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا