خبر مهم برای متقاضیان وام های دانشجویی: جزئیات وام نیم سال دوم تغییر کرد؟

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ضمن اعلام زمان ثبت نام وام های دانشجویی در نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مبلغ و شرایط دریافت این وام ها را اعلام کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سامانه یکپارچه صندوق رفاه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به نشانی https://refah.swf.ir تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری برای دانشجویان واجد شرایط متقاضی دریافت وام ضروری و ودیعه مسکن فعال خواهد بود و با توجه به اینکه پرداخت وام به دانشجو صرفا از طریق ثبت درخواست وام درسامانه مذکور خواهد بود، اطلاع رسانی به دانشجویان برای اقدام در مهلت مقرر بسیار حائز اهمیت است.


بر این اساس مهلت درخواست وام تحصیلی و شهریه که از ابتدای نیمسال جاری آغاز شده است نیز تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ تمدید شده و کاربران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و معاونین دانشجویی حداکثر تا روز یکشنبه ۷ خرداد ماه جاری (غیر قابل تمدید) فرصت خواهند داشت تا نسبت به بررسی و تأیید درخواست‌های وام درسامانه جدید اقدام نمایند.

صـرفًا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصـیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت علوم (GSB ) ارسال شده باشد می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند.

ضروری است دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت نسـبت به تبادل و بروزرسانی مسـتمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزرات متبوع تا قبل از تاریخ شروع ثبت نام به صورت برخط اقدام نمایند.

با توجه به انتقال اطلاعات دانشـجویان دارای پرونده از سامانه فاز دو صندوق به سامانه یکپارچه جدید، در صورت نیاز به ویرایش شماره حساب دانشجویان و همچنین ویرایش اطلاعات تکمیلی دانشجو، دسترسی لازم به کاربران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای انجام ویرایش درسامانه داده شده است. در صورت نیاز به ویرایش سایر اطلاعات اعم از اطلاعات تحصـیلی و سـجلی مراتب از طریق مکاتبه به معاونت امور دانشـجویان صـندوق رفاه جهت اصـلاح توسـط کارشناسان صندوقرفاه اعلام شود.

سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (بندهای ۱ و ۲ و ۳ ماده ۱۰ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) به ترتیب به ۶۰، ۱۲۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین در خصوص بند ب ماده ۱۲ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی ارائه گواهی کسر از حقوق صرفًا برای دانشجویانی که بالاتر از ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند نمود الزامی است. بدیهی است مسئولیت صحت سنجی سند تعهد و گواهی کسر از حقوق ضامنین بر عهده دانشگاه‌ها خواهد بود.

وام تحصیلی دانشجویان متأهل حداکثر دو برابر سقف وام دانشجویان مجرد عادی است وهمچنین ضریب ۵۰ درصدی افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان دارای ویژگی خاص، برای دانشجویان مجرد اعمال شود.

در خصوص بارگذاری مستندات وام ضـروری ضمن اخذ و نگهداری مستندات مربوط به رویدادهای وام ضروری، فقط کافی است تصویر یک برگ که نشان دهنـده وقوع رویداد می باشد هنگام درخواست وام توسط دانشجو الصاق شود. بدیهی است مسئولیت بررسی و کنترل مستندات به عهده دانشگاه خواهد بود.

برای دریافت وام ودیعه مسکن (ضمن اخذ و نگهداری مستندات مربوطه) الصاق تصویر صفحه اول اجاره نامه دارای کدرهگیری در قسمت درخواست وام بـا حجم کمتر از ۴۰۰ کیلو بایت توسط دانشـجو، و بررسی و صـحت سنجی آن توسط دانشگاه الزامی است.

توزیع اعتبـار در نیم سالجاری برای وام ودیعه مسکن متأهلی به صورت متمرکز و برای وام ضروری همانند نیم سال تحصـیلی گذشته برای هر دانشگاه به صورت مجزا تخصـیص داده شده است.  باید در نظر داشت محدودیت اعتبارات و بـا رعایت ضوابط و مقرات در چارچوب اعتبارات ابلاغی برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان مستعد کم بضاعت در اولویت قرار گیرد.

پرداخت وام مازاد شهریه به دانشجویان شهریه پرداز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق شیوه نامه سنوات گذشته پرداخت می‌شود.

عدم ثبت تقاضای این وام درسامانه یکپارچه صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش معرفی شده به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه می‌باشد همچنین به دلیل پرداخت کل مازادشهریه دانشجو، از طرف صندوق، پس از ثبت درخواست این وام توسط دانشجوی تحت پوشش امکان استفاده از وام شهریه صندوق برای وی در این نیمسال وجود نخواهد داشت.

صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد؛ در صورت رویت درخواست وام دانشجویانی که شاغل به تحصیل در آن دانشگاه نمی‌باشند، از تایید یا رد آن درسامانه خودداری نموده و مراتب به نحو مقتضی به صندوق رفاه منعکس شود.

همچنین پرداخت وام مازاد شهریه به دانشجویان شهریه پرداز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق شیوه نامه سنوات گذشته پرداخت می‌شود.

عدم ثبت تقاضای این وام درسامانه یکپارچه صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش معرفی شده به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه می‌باشد همچنین به دلیل پرداخت کل مازادشهریه دانشجو، از طرف صندوق، پس از ثبت درخواست این وام توسط دانشجوی تحت پوشش امکان استفاده از وام شهریه صندوق برای وی در این نیمسال وجود نخواهدداشت.

ایسنا

بانک و بیمه
شناسه : 351303
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا