چقدر وام ازدواج پرداخت شد؟

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی میزان پرداخت وام ازدواج در سال جدید را اعلام کرد. بر اساس این خبر تاکنون ۱۰.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز،بر اساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا امروز، بانک های عامل بیش از ۱۰.۷ همت تسهیلات قرض الحسنه و وام ازدواج و فرزند پرداخت کرده اند. این میزان طی بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۹.۴ همت و در سال ۱۴۰۰ نیز ۳.۹ همت بوده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: توزیع سهمیه های تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بر اساس شاخص هایی همچون منابع قرض الحسنه پس انداز و جاری بانک‌ها، تعداد شعب هر بانک، پراکندگی در سطح استان ها، زمینه های تخصصی فعالیت بانک ها، عملکرد سنوات گذشته بانک های عامل و با مصوبه شورای پول و اعتبار به عنوان تنها مرجع رسمی سیاستگذاری پولی و اعتباری کشور تعیین و در سال جاری قبل از موعد قانونی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مهدی صحابی افزود: بر این اساس، بانک مرکزی برای اولین بار در پایان اسفندماه سال گذشته و با هدف کاهش وقفه ایجاد شده در ابتدای سال در سنوات قبل که به دلیل عدم ابلاغ سهمیه های سال جدید بر اثر زمان بر بودن تعیین سهمیه ها و طرح و تصویب آن در کمیسیون های این بانک صورت می گرفت؛ سهمیه های مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ را به صورت دو دوازدهم تعیین و در اولین روز کاری سال جاری (۵ فروردین ماه) ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت این تسهیلات در سنوات گذشته که همواره مورد تقدیر مقامات و نهادهای ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و … گردیده بیانگر حساسیت و اهمیت این موضوع برای بانک مرکزی است، افزود: همچنین لازم بذکر است روند سنوات گذشته نیز موید افزایش سرعت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از خرداد ماه بوده و از میزان انتظار دریافت تسهیلات کاسته خواهد شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: لذا تلاش بانک مرکزی همچون سنوات گذشته نظارت دقیق و پیگیرانه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند خواهد بود و بانک‌های عامل نیز حتی فراتر از تکالیف قانونی خود پرداخت این تسهیلات را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود پذیرفته و به جد و فعالانه در آن شرکت می‌کنند.

بانک و بیمه
شناسه : 351448
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا