پیش‌نیاز رشد اقتصادی ۸ درصدی؛

تحقق وعده رئیس جمهور ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد

مدیر کل دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به نیاز سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری برای رشد ۸ درصد، گفت: پژوهشگران برای مشکل آرد و سوخت راهکار غیرقیمتی ارائه کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جعفری مدیر کل دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه فروش نفت با چالش جدی مواجه شده است، گفت: استخراج نفت نیازمند همکاری با سایر کشورهاست.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید بتواند از ظرفیت‌های خود برای هماهنگی با شرایط خارجی استفاده کند. دولت نباید از بزرگ شدن بخش خصوصی هراس داشته باشد.

مدیر کل دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه رشد ۸ درصد حسب سیاست‌های کلی لحاظ شده که نیاز به ۱۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی و ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی است.

جعفری گفت: هدفمندی بودجه یک موضوع فرابودجه ای است، اما ناترازی آن به بودجه سرایت می‌کند. هرکس بیشتر مصرف کند از یارانه پنهان بیشتر استفاده می‌کند. نخبگان کشور در حوزه حامل‌های انرژی راهکار و روش‌های غیرقیمتی برای استفاده از یارانه پنهان اعلام کنند.

این مقام مسئول، گفت: گندم کاملا رایگان به خبازها می‌رسد، حتی هزینه سیلوها از مردم اخذ نمی‌شود و برای این موضوع باید چاره‌اندیشی شود. در زمینه سوخت نیز همین وضعیت را داریم. دستگاه‌های پزوهشی باید در این حوزه‌ها راهکارهای غیرقیمتی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: از اقدامات دستگاه دیپلماسی و پارلمان بخش خصوصی برای تشکیل جوینت ونچر با شرکت‌های معروف دنیا با هدف ورود ارز به کشور استقبال می‌کنیم./تسنیم

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 351845
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا