گزارش روزانه بازار سهام؛

بورس به رنگ قرمز عادت می‌کند؟

شاخص کل بورس امروز با رشد در اوایل معاملات روبرو شده و با توجه به توان کم قدرت صعود در انتهای معاملات با افزایش عرضه و اصلاح مواجه شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با اصلاح ۲۳۳۲۴ واحدی مواجه شده و به جایگاه ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار واحد رسید.


نمادهای فولاد،فملی،حکشتی، تاپیکو، کگل، پارسان و خودرو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته و نمادهای پی پاد، خساپا، وبملت، ثبهساز، خساپا و خگستر جزو پرتراکنش های بورس تهران بودند.

همچنین نمادهای آریا، شاوان، شگویا، هرمز، زاگرس، کگهر، دی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشته و نمادهای دی، گدنا، خاور، شاروم، فرابورس جزو پرتراکنش های فرابورس بودند.

ارزش معاملات خرد عدد ۱۳,۶۱۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۷ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۹ درصد کاهش داشته است. هفته‌های گذشته برآیند معاملات خرد به محدوده ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود که در هفته گذشته با توجه به ترس سرمایه گذاران از ریزش ارزش معاملات خرد بیش از ۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۴,۷۴۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم ۸۴۱ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳,۱۸۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۴۳۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۵۷۲ میلیارد تومان است که کاهش ۳۲۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۷۶۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۳۸۳ میلیارد تومان قرار دارد.

امروز اما تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بازار سرمایه بود به نحوی که ۱۳۸ نماد مثبت، ۱۰۴ نماد صف خرید، ۳۰۴ نماد منفی و ۹۴ نماد صف فروش بودند./خبرگزاری مهر

بورس
شناسه : 351851
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا