پس از کش و قوس‌های فراوان؛

آزادسازی سهام عدالت نهایی شد

پس از کش و قوس‌های فراوان، آزادسازی سهام عدالت نهایی شد. افراد می‌توانند با استفاده از نام کاربری با کد ملی این کار را انجام دهند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آزادسازی سهام عدالت، سال ۱۳۹۹ بعد از حدود ۱۴ سال صورت گرفت. در آن زمان سهامداران می‌توانستند میان مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام خود انتخاب کنند.

با این حال شرایطی پیش آمد که تقریبا هیچ کدام از افراد دو گروه مذکور، نتوانستند آنطور که انتظار می رفت مالک سهام خود شوند.

در واقع ماجرا از این قرار است که اردیبهشت سال ۱۳۹۹، مقام معظم رهبری موافقت خود را با آزادسازی سهام عدالت اعلام کردند. بلافاصله به مشمولان این امکان داده شد که یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

اعلام شد که در روش مستقیم افراد می‌توانند شخصا نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند. اما در روش غیر مستقیم افراد سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی باقی خواهند ماند.

سهام عدالت آزاد شد

در این شرایط به نظر می‌رسد امکان آزادسازی سهام عدالت برای دارندگان آن فراهم شده است.

سهامداران می‌توانند با استفاده از نام کاربری با کد ملی آزادسازی سهام‌عدالت را انجام دهند. هر روز سبد دارایی سهام‌عدالت تغییر کرده و افرادی که قصد فروش فوری را ندارند می‌توانند با صبر کردن عایدی بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشند.

اما به گفته بیشتر کارشناسان بازار سرمایه نگه داری یک تا دو ساله سهام می‌تواند بازده بسیار خوبی را برای سهامداران فراهم کند.

شاید به ۲ برابر مبلغ امروز یعنی پرتفوی سهام عدالت ارزش بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشته باشد. در نتیجه اگر نیازی به فروش این سهام ندارید توصیه می‌شود یک سال صبر کنید.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 351890
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا