معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد؛

برای جلوگیری از قاچاق راهکار دیگری غیر از افزایش قیمت آرد و بنزین اندیشیده شود!

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت بنزین در سال جاری افزایش خواهد یافت تاکید کرد: گرانی بنزین و آرد را نخواهیم داشت و کسانی که آن را برای جلوگیری از قاچاق توصیه می کنند باید به دنبال راهکارهای دیگری در این زمینه باشند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید محمد حسینی در خصوص علت و ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله توسعه مقرر شده بود که تعداد وزارتخانه ها به ۱۷ وزارتخانه کاهش یابد، بر این اساس ناگزیر چند وزارتخانه در هم ادغام شدند و وزارت صنعت ،معدن و تجارت شکل گرفت.

وی ادامه داد: همان موقع هم چرایی ادغام چند وزارتخانه سوال انگیز بود که موافقین بر پیوستگی چرخه تولید تا توزیع و صادرات را درباره ضرورت ادغام مطرح می‌کردند اما در عمل شاهد آن بودیم که به خاطر تنوع و گستردگی مسئولیت ها، اداره امور از توان یک فرد خارج است.

حسینی افزود: در ضمن با توجه به وسعت و تنوع مسئولیت‌ها عملاً تمرکز وزیر بر یک بخش باعث کم توجهی و یا غفلت از سایر بخش ها می شد مشخصاً تمرکز وزیر صمت بر کنترل بازار و قیمت کالا باعث کمبود فرصت کافی برای تمرکز بر توسعه بخش معدن و صنعت می شد.

تشکیل وزارت بازرگانی باعث کنترل بیشتر بر بازار و قیمت ها می شود

معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: امروز فراتر از گرایش‌های سیاسی، کارشناسان دولت سابق و فعلی در خصوص ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی نظر موافق دارند و دولت بر این مبنا، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس تقدیم کرده است تا بر اساس آن انسجام بیشتری بر کنترل بازار و قیمت ها بوجود بیاید و یک نفر در قبال آن پاسخگو باشد.

معاون رئیس جمهور افزود: در ۲۱ ماه گذشته شاهد اقدامات و دستاوردهای قابل توجهی بوده ایم، دولت در کنار رسیدگی به مطالبات اقشار مختلف و اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی توجه خاصی به سرمایه گذاری در بخش های معادن، نفت، گاز، صنعت و کشاورزی با هدف افزایش اشتغال و درآمد های کشور داشته است.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: دولت برای مهار تورم و رشد تولید، وظایف و ماموریت های وزارتخانه‌ها را مشخص کرده و تلاش همه جانبه‌ای برای ایجاد شرایط مناسب در این زمینه در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایلنا

اقتصاد کلان
شناسه : 352230
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا