منابع خبری اعلام کردند؛

برجام یا یک دیدار سیاسی عادی؟؛ پادشاه عمان هفته آینده به تهران می‌آید

پادشاه عمان در سفری دو روزه به تهران می آید. برخی این سفر را نشانه امیدوارکننده از آینده مذاکرات هسته ای و آینده برجام تحلیل می‌کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دیوان سلطنت عمان اعلام کرد که هیثم بن طارق، پادشاه عمان روز یکشنبه آینده در سفری رسمی راهی تهران خواهد شد. برخی کارشناسان با توجه به سابقه میانجیگری‌های این کشور در مسائل سیاسی، این سفر را نشانه امیدوارکننده از روند مذاکرات هسته‌ای و احیای احتمالی برجام می‌دانند.

تلویزیون عمان اعلام کرد که هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان قرار است یک‌شنبه آینده طی یک سفر دو روزه به ایران سفر کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دیدار با مقامات بلندپایه ایران از برنامه‌های سلطان عمان در جریان این سفر خواهد بود.

سفر پادشاه عمان دو روزه بوده ودر راستای تقویت روابط دوستانه دو کشور و به دعوت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

این سفر در چارچوب مشورت و هماهنگی میان سران دو کشور در زمینه های مختلف، گسترش همکاری ها و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان است.

چه کسانی به همراه پادشاه عمان به ایران می‌آیند؟

یک هیات بلندپایه نیز پادشاه عمان را در این سفر همراهی می کند.

هیات عمانی متشکل از شهاب بن طارق آل سعید معاون نخست وزیر در امور دفاعی، خالد بن هلال آلبوسعیدی وزیر دیوان سلطنت، سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر سلطنت، بدر بن حمد آلبوسعیدی وزیر خارجه، سلطان بن سالم الحبسی وزیر دارایی، حمد بن سعید العوفی رئیس دفتر ویژه پادشاهی، عبدالسلام بن محمد المرشدی رئیس سازمان سرمایه گذاری، قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت و تجارت، سالم بن ناصر العوفی وزیر نیرو ‌و معدن، عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستاد نیروهای مسلح و ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران است.

سلطان هیثم بن طارق یکشنبه گذشته در سفری رسمی و دو روزه به مصر رفت و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

منابع خبری اعلام کردند که پادشاه عمان درخصوص وساطت میان تهران و قاهره و تلاش برای نزدیک کردن روابط دو کشور با عبدالفتاح سیسی رایزنی کرده است.

برجام نزدیک می شود؟

برخی از کارشناسان این سفر را با توجه به سابقه میانجیگری عمان در مسائل سیاسی، نشانه امیدوارکننده ای از آینده برجام و شروع مذاکرات هسته‌ای تفسیر می‌کنند.

پیش از این روزنامه آرمان امروز در گزارشی مدعی شده بود که مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در مسقط مرکز سلطنت عمان آغاز شده است.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 352616
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا