با توجه به لایحه برنامه هفتم توسعه؛

حقوق بازنشستگی نصف می‌شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد: با توجه به نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم، میزان مستمری بازنشستگان نصف خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تایید کرد که در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی، میانگین ۵ سال آخر در نظر گرفته شده است. ذاکر معتقد است که این رویکرد باعث می‌شود حقوق این قشر به نصف حقوق فعلی آنها کاهش یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما نباید برای تعیین حقوق بازنشستگی روش‌هایی را اتخاذ کنیم که باعث ضرر و زیان به بازنشستگان شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این سوال مطرح است که چرا میانگین ۵ سال آخر برای محاسبه حقوق این قشر لحاظ شده و چرا سال آخر مبنا قرار داده نشده است؟

این نوع محاسبه نشان می‌دهد پیشنهاددهندگان این روش، قطعا به دنبال کاهش میزان حقوق بازنشستگی هستند که این خیانت به این قشر زحمتکش محسوب می‌شود. 

ذاکر خاطرنشان کرد: ما نباید با اتخاذ این گونه تصمیمات، علیه این افرادی قیام کنیم. افرادی که عمری تکیه‌گاه و حامی جامعه بودند و سال‌های طولانی را برای ارائه خدمت به مردم سپری کردند.

وی افزود: امروزه در دنیا سعی می‌کنند که بیشترین آرامش و رفاه را برای پیشکسوتان تامین کنند. چرا که خانواده آنها به واسطه ازدواج و فرزندآوری فرزندانشان گسترده شده است و نیاز به حمایت بیشتری نیز دارند.

قطعا مجلس با این پیشنهاد موافقت نخواهد کرد و اجازه نمی‌‎دهیم وضعیت بازنشستگان از این بدتر شود.

باید مشخص شود پیشنهاد دهندگان با ارائه این پیشنهاد بجای کمک به جامعه بازنشستگان قرار است به چه کسانی خوش خدمتی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌تردید این پیشنهاد به مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه بازنشستگان دامن خواهد زد بنابراین کمیسیون اجتماعی قطعا مانع از تصویب آن خواهد شد./خانه ملت

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 352619
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا