بانک‌های خصوصی یکی از ریشه‌های تورم است

سخنگوی دولت یکی از ریشه‌های تورم در جامعه، اضافه برداشت و خلق پول بی‌رویه و غیرقانونی برخی بانک‌های خصوصی دانست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: یکی از ریشه‌های تورم در جامعه، اضافه برداشت و خلق پول بی‌رویه و غیرقانونی برخی بانک‌های خصوصی است.

دولت سیزدهم و بانک مرکزی برنامه مدون و دقیقی برای برخورد و تعیین تکلیف آنها در سال ۱۴۰۲ تهیه و تدوین کرده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۲ چندین بانک خصوصی متخلف شناسایی شدند و در ستاد سران قوا نوع برخورد با آن‌ها و پیشگیری از تکرار آن تصویب شده است.

در این دولت هم مجموعه بازرسی درونی به عملکرد بخش‌های مختلف نظارت می‌کند و در مشاهده تخلف و فساد خود با آن برخورد می‌کند.

سخنگوی دولت این نکته را عنوان کرد که تمام موارد فسادی که در ایام اخیر رسانه‌ای شده، توسط دولت کشف و بررسی شده و در بسیاری موارد هم به دلیل اقتضائات، بدون گزارش رسانه‌ای برخورد صورت گرفته است.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای مدیریت کشور گفت: دولت سیزدهم اولین دولت در جمهوری اسلامی ایران بود که با مشارکت نخبگان برنامه جامع برای تحول دولت تدوین و آن را منتشر کرد. اما برخی می‌گویند که دولت برنامه‌ای برای پیش‌برد کشور ندارد. می‌توان این برنامه را نقد کرد یا میزان تحقق و عمل به آن را بررسی و به بوته نقد برد ولی این که گفته شود دولت هیچ برنامه‌ای ندارد، به صورت مشهود خلاف واقع است.

وی در بیان دلیل برگزیدن دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی توضیح می دهد که در این ایام تمام مردم با تمام ظرفیت در کنار هم برای مدیریت کشور وارد میدان شوند.

دولت سیزدهم بر روی استفاده از ظرفیت استادان و جامعه دانشگاهی در زمینه تئوریک و اجرایی تأکید ویژه دارد.

 

 

اقتصاد کلان
شناسه : 352744
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا