به این جانبازها خودروی خارجی تعلق می گیرد

نشست پاسخگویی بر خط رئیس بنیاد شهید در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلسه پاسخگویی برخط رئیس بنیاد شهید با حضور حجت السلام ولمسلمین صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست مردم با تماس با سامانه نظارتی ۶۱۳۳ تماس گرفتند و به صورت مستقیم با رئیس بنیاد شهید صحبت کردند، که مشکلات آن‌ها نظیر مشکلات شرکت شاهد، ویلچر، مسکن و … بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: شرکت شاهد ۲۰۵ هزار عضو دارد و متعلق به بنیاد شهید نیست، این شرکت توسط چند تن از فرزندان شهدا راه اندازی شده و از کسانی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند، تعهد گرفته شده، این کار در دوره قبلی انجام شده و من آن را تایید نمیکنم.

وام خرید مسکن اکنون ۵۰۰ میلیون تومان است

رئیس بنیاد شهید گفت: در گذشته بنیاد به جانبازان ویلچر میداد عده‌ای میفروختند، بعد گفتند پول بدهید خودمان میخریم که این کار نیاز به فاکتور دارد، بنابراین این اختلاف نظر وجود دارد.

وی در مورد مشکل مسکن جانبازان و شهدا گفت: یک سامانه در وزارت راه و شهر سازی وجود دارد که وقتی فرد وام یا مسکن دریافت میکند فرم جیب آن در سامانه قرمز میشود، وام خرید مسکن اکنون ۵۰۰ میلیون تومان است، از گرانی مسکن اطلاع داریم، اما به تنهایی نمیتوانیم مشکل مسکن را حل کنیم، بنیاد نمیتواند مسکن بسازد، اما ارگانی مانند سپاه به راحتی میتواند مسکن بسازد و در مورد تامین مسکن شهدای مدافع حرم یک تفاهمنامه با سپاه داریم، تا کنون ۲۵ هزار واحد مسکن در تهران ساخته شده است.

قاضی زاده گفت: بنیاد شهید یک دستگاه التماسی است، نه مانند شهرداری میتوانیم جلوی مکانی نیوجرسی بگذاریم. نه مانند سازمان دیوان عدالت اداری میتوانیم مدیری را عزل کنیم و نه مانند تامین اجتماعی توان بستن حساب کسی را داریم، ما فقط میتوانیم برای دریافت حق شهدا و جانبازان التماس کنیم.

وی گفت: در صورت تصویب آیین نامه خودرو، به جانبازان بالای ۵۰ درصد خوردو خارجی تعلق میگیرد، اما اکنون مشکل تصویب آن بر سر عدم دریافت مالیات یا دریافت مالیات پلکانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خودرو
شناسه : 353211
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. دستتون درد نکنه که به جانبازان خودرو میدید
    ولی یک نکته رو درنظر بگیرید
    ما فرزندان شاهد حاضریم خودمان جانباز میشدیم ولی سایه پدرانمان بالای سرمان بود ،
    چون صدایمان بجایی نمیرسد و سن فرزندان شاهد بالا رفته ، چه خوب حقمان را گرفتید!!!
    از هیچ ایرانی طلبی نداریم ، پدارنمان برای آرمانهای خود شهید شدند .
    فقط لطف کنید از نام آنها هم سواستفاده نکنید .
    پدران را همچون فرزندانشان به دست فراموشی بسپارید.
    باتشکر و احترام فرزند شهیدی از خوزستان شهرستان اندیمشک(دروازه شهادت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا