شرکت‌های آمریکایی می‌توانند وارد بازار ایران شوند

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره صحبت های وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است، گفت: آمریکا و اروپا پیش از اینکه ایران را تحریم کنند، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را تحریم کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌های دور قبلی آمریکا و اروپا باعث شد، حجم ارتباطات و مبادلات تجاری ایران با روسیه، چین و سایر کشورها چندین برابر شود.

وی اظهار کرد: اگر شرکت‌های آمریکایی و اروپایی جرات کرده و در مقابل تحریم‌های ترامپ ایستاده و خواستار ورود به بازار ایران شوند، ما مشکلی در برقراری مبادلات تجاری و اقتصادی با آنها نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران با مردم آمریکا مشکلی ندارد بلکه مشکل ایران، سیاست‌های ترامپ و دولت آمریکا است، خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت‌های اقتصادی آمریکا جرات همکاری با ایران را داشته باشند ما آن را یک ظرفیت می‌دانیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند وارد بازار ایران شوند و درهای ایران به روی آنها باز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران در ارتباطات تجاری و اقتصادی تنها رژیم جعلی صهیونیستی را مستثنی می‌داند و از سرمایه‌گذاری تمام کشورها در ایران و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آنها، استقبال می‌کند.

محمدجواد ظریف در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا مطرح کرد: آمریکا خودش را از بازار ایران محروم کرده است، بازار ایران به روی شرکت‌های آمریکایی باز است.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه

شناسه : 35354
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا