رییس سازمان بازرسی کل کشور؛

دولت را از بنگاه داری رها کنیم

وی با بیان اینکه باید دولت را از بنگاه داری رها کنیم، گفت: تهیه بسته مالی حمایت از کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان را در سازمان بازرسی کل کشور در دستور کارمان داریم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ذبیح الله خدائیان رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: توجه به تولید، بخش خصوصی و معیشت مردم یک امر شرعی و قانونی است.


وی افزود: امروز هم دولت از “حمایت از تولید” صحبت می‌کند، هم قوه قضاییه و هم مجلس شورای اسلامی، اما زمانی که پای صحبت کارآفرینان و تولیدکنندگان می‌نشینیم همه گله‌مند هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: واحدهای تولیدی و شرکت‌های صنعتی نیاز به یک بررسی دقیق و آسیب شناسی دقیق دارند که اگر آسیب‌ها شناسایی و تبیین شوند و هر کسی که در راستای کار خود فعالیت انجام دهد، این موضوع می‌تواند اثر بخشی را به ارمغان بیاورد.

باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم

خداییان با بیان اینکه بهبود کسب و کار شاخص‌هایی دارد، گفت: یکی از این شاخص‌ها، بهبود فضا برای کسب و کار است.

وی با بیان اینکه سهولت شروع کسب و کار نیز یکی از شاخص‌ها برای ثبت یک شرکت است، گفت: برای انجام این کار در بسیاری از کشورها کمتر از یک روز وقت لازم‌است، اما ما علی رغم پیشرفت‌ها هنوز به آن سطح نرسیدیم که سرعت خود را در این زمینه بالا ببریم.

دستگاه‌ها در واردات بی رویه وارد کار شوند

خدائیان گفت: موضوع سرمایه در گردش امروزه بسیار مورد مواجهه تولید کنندگان است و واردات بی رویه و مغایر با قانون حمایت از کالای ایرانی را شاهد هستیم. اگر دستگاه‌ها در این رابطه وارد کار شوند آیا مانع از انجام این‌کار نخواهیم شد چه کسی باید پاسخگوی اقلام روی دست مانده تولید کنندگان باشند؟

وی افزود: کسانی که باید از تولید حمایت کنند، ثبت سفارش کرده و برای واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، ارز تخصیص می‌دهند.

بی ثباتی قیمت ارز مشکل ایجاد کرده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه عدم ثبات ارز مشکل ایجاد کرده است، گفت: هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند برای دو ماه آینده خود برنامه ریزی کند. به عنوان مثال؛ فرد امروز برای ماشینی ثبت سفارش می‌دهد بعد از افزایش نرخ ارز وسط کار توان خرید کالا و قطعات را ندارد.

دولت را از بنگاه داری رها کنیم

وی با بیان اینکه باید دولت را از بنگاه داری رها کنیم، گفت: تهیه بسته مالی حمایت از کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان را در سازمان بازرسی کل کشور در دستور کارمان داریم.

خدائیان با تاکید بر اینکه دست واسطه‌ها و دلال‌ها با تشکیل تعاونی تولیدی و صنعتی کوتاه شود، گفت: بهبود فضای کسب و کار و نظارت بر اجرای قوانین امری ضروری و لازم‌الاجرا است.

وی افزود: اگر قوانین به خوبی اجرا شود و برتکالیف دستگاه‌ها نظارت کنیم، بسیاری از مسائل برطرف می‌شوند و تولید رونق پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 353861
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا