یک مقام آمریکایی ادعای خود را تکرار کرد؛

برجام؛ فعلاً نه

در حالی به نظر می‌رسید که احتمالا شاهد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای باشیم، یک مقام آمریکایی دوباره صحبت‌های خود درخصوص برجام را تکرار کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طی چند روز گذشته اخبار زیادی مبنی بر تلاش‌های آمریکا برای ایجاد کانال دیپلماتیک با تهران منتشر شده بود. موضوعی که منجر شد دوباره شانس احیای برجام افزایش پیدا کند. با این وجود سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید صحبت‌های گذشته خود را دوباره تکرار کرد.

صحبت‌هایی مبنی بر اینکه برجام در حال حاضر در دستور کار دولت بایدن قرار ندارد و از اولویت‌های ایالات متحده خارج شده است.

عمانی‌ها واسطه گر برجام می‌شوند؟ 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص گفت: آمریکا راه‌های ارتباطی متعددی با مقام‌های ایرانی دارد. اما در حال حاضر برجام در دستور کار نیست.

کربی تصریح کرد: مقامات جمهوری اسلامی و نمایندگان آنها، هیچ وقت با حسن نیت مذاکره نمی‌کردند. هیچ تمایلی برای حرکت در این مسیر از خود نشان ندادند. بنابراین هیچ چیزی تغییر نکرده است. اما می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

این مقام ارشد ایالات متحده بیان کرد رئیس جمهوری آمریکا همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین گزینه برای حل مناقشات هسته‌ای با جمهوری اسلامی است. اعتراضات مردمی ماه‌های گذشته در داخل ایران و هم‌چنین حمایت‌های [ادعایی] جمهوری اسلامی از حمله نظامی روسیه به اوکراین، برجام را از اولویت ایالات متحده خارج کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آمریکا با کشورها برای آزادی زندانیان آمریکایی از جمله ایران گفت که نمی‌تواند مذاکرات و رایزنی‌ها را به‌طور علنی فاش کند. اما آمریکا «بسیار سخت» برای آزادی آنها در تلاش است./اکوایران

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 353900
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا