تاکید سرهنگی بر مسائل معیشتی، فرهنگی و سرمایه گذاری در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش "حفاظت از سرمایه های فعالان اقتصادی، مسائل فرهنگی و معیشتی مردم و کارکنان مجموعه سازمان و همچنین آسیب های اجتماعی را از عناوین اصلی برنامه های خود برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در آیین تکریم سرپرست سازمان و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که شامگاه چهارشنبه دهم خرداد در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: “کیش برای همه” یعنی همه مردم جزیره در تصمیم گیری و موفقیت این منطقه باید سهیم و صاحب نظر باشند.


سرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حکمرانی مناطق آزاد در دنیا و تفاوت میان مدیریت در یک سازمان یا شرکت دولتی و حکمرانی در یک منطقه اشاره داشت و افزود: تمام ذینفعان سازمانی در راستای اهداف تعیین شده در سازمان و برای ارتقاء سطح جزیره کیش تلاش می کنند.

وی، “مشارکت عمومی و اعتماد اجتماعی” را دو اصل مهم در حکمرانی منطقه آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی یعنی کسانی که در پیشرفت و آبادانی این منطقه تاثیر گذار هستند و در تصمیم گیری های جزیره باید صاحب رای و نظر باشند.

به گفته سرهنگی هدف مشترک یعنی بهتر اداره شدن جزیره کیش؛ این هدف مشترک فارغ از خیلی علایق و سلایق که ممکن هست در تضاد با این هدف باشد با تعامل و تبادل اطلاعات می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم اهمیت اعتماد اجتماعی، اظهار داشت: اعتماد اجتماعی پاسخگویی به موقع مسوولان به سرمایه گذاران، کار آفرینان و کیشوندان است و این امر مهم یکی از وظایفشان محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش دومین عنصر و بسیار مهم را بحث شفافیت و حاکمیت قانون عنوان کرد و گفت: وقتی قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و چارچوب فعالیت ها را مشخص کرده نمی توانیم پا را فراتر از قانون بگذاریم.

رحیم سرهنگی در تکمیل سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چه شفایت بیشتر، فساد کمتر و هر چه فساد کمتر سبب افرایش ادبیات مذهبی و در نهایت ادبیات اقتصادی سرمایه ای است که از فساد و عدم شفافیت در تضاد است.

سرهنگی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و جزیره زیبای کیش را به جزیره ای مبدل کنیم که هر کسی در سطح دنیا برای دیدن رویدادهای این منطقه علاقمند و انگیزه سفر به این منطقه را داشته باشد.

وی تحقق این امر مهم را مستلزم طبقه خلاق در کیش عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت 

عمومی
شناسه : 353984
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا