در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)؛

رهبر انقلاب: هرکس ایران را دوست دارد باید برای ترویج امید و ایمان تلاش کند

سخنرانی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جبهه دشمن، امروز هم مثل دیروز در مقابل ملت ایران صف کشیده‌اند، تاکید کردند: دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی‌های موضعی اصلاح نمی‌شود.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، گزیده ای از‌ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به شرح زیر است:


– به نظر من نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند، ما قدیمی‌ها هم همینطور.

– همه ما نیازمندیم با ابعاد این شخصیت چندبعدی و باعظمت بیشتر آشنا شویم. این امر در پیشرفت و ادامه راه کمک خواهد کرد.

– اولین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت برخی یک سروگردن از بقیه برترند و اینان سرآمد نام می‌گیرند.

– سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد و این نکته مهم مورد توجه ماست. آنان را نه می‌شود حذف کرد و نه تحریف.

– رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند می‌توانند شب را روز و روز را شب معرفی کنند و چهره‌های منور را هم بد جلوه دهند اما این کف روی آب است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.

– ابعاد شخصیت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است. خصوصیاتی که در شکل‌گیری این شخصیت دخالت دارند به مراتب بیشتر از خصوصیات آن شخصیت‌های برجسته و سرآمدی است که یاد کردیم.

– امام هم در ایمان و تقوا سرآمد است، هم در استحکام شخصیت و قوت اراده، هم در قیام برای خدا و سیاست‌ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است و این‌ها همه تنها در امام بزرگوار جمع است.

– امام را هیچکس نمی‌تواند از حافظه تاریخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌های آتی. شاید چند صباحی دروغ‌پردازی و تحریف شخصیت شود اما این خورشید را نمی‌توان پشت ابر نگه داشت.

– امام سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان. این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد و شاید در آینده هم شبیه این‌ها را نتواند انسان پیش‌بینی کند که به وجود آید.

– تحول در سطح کشور به وجود آمدن انقلاب اسلامی بود. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در برابر قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد.

– این انقلاب استبداد را به آزادی بدل و هویت ملی و اعتماد به نفس را احیا کرد. این‌ها معجزه‌های انقلاب اسلامی است.

– ما مشکلات داشتیم، داریم و خواهیم داشت اما آن‌چه می‌تواند مشکلات فعلی را برطرف کند، در گذشته هم حلال مشکلات بوده و در آینده هم علاج مشکلات باشد همین روحیه ما می‌توانیم است و انقلاب است که در کشور این روحیه را به وجود آورد.

– امام جریان بیداری اسلامی را در دنیای اسلام به راه انداخت. امروز امت اسلامی نسبت به دوران پیش از پیروزی انقلاب، پرتحرک‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است هرچند نیاز به کار بیشتر در این زمینه محسوس است.

– مسئله فلسطین بعد از این‌که به خیال صهیونیست‌ها و حامیان‌شان تمام‌شده تلقی می‌شد با حرکت امام بدل به کانون توجه ملت‌های مسلمان و مسئله اول جهان اسلام بدل شده است.

– روز قدس نه فقط در ایران بلکه در پایتخت‌های جهان مسلمان و غیرمسلمان هم برگزار می‌شود و مردم از فلسطین حمایت می‌کنند.

– امام فضای معنویت و توجه معنوی را در سطح جهان ایجاد کرد، حتی در کشورهای غیرمسلمان. البته این نکته آخری با واکنش شدید همان مراکز قدرت مواجه شده و امروز با انگیزه بیشتر تهاجم به معنویت را در دنیا با شیوه‌های مخصوص خود پیش می‌برند و برخی شیوه‌هایشان آنقدر مفتضح است که انسان از نام‌بردن آن‌ها خجالت می‌کشد.

– امام می‌دانست اگر مردم بدانند این راه، راه خداست تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

– امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردم‌سالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود.

– امام رئیس‌جمهوری که او را قبول نداشت، تنفیذ کرد، چون مردم به او رای داده بودند. امام رای و فکر مردم را قبول داشت.

– امید در دل امام یک عنصر واقعی بود و در رفتار و گفتار امام به وضوح دیده می‌شود.

– خود امام بزرگوار می‌گوید: من در سال‌های مبارزه تا زمان پیروزی، هرگز دچار یأس نشدم و معتقد بودم زمانی که ملت چیزی را بخواهد آن محقق می‌شود.

– وقتی شما ایمان روشنی به مبدا حقیقی و خدای متعال دارید، این شعله امید در دل شما خواهد بود. ایمان و امید روی هم تاثیر گذار هستند.

– وقتی می‌گوییم امید، امید را نباید با تصورات و خیالات فریبگر اشتباه کرد. امید آن حالتی است که با حرکت همراه است. با سکون نمی‌سازد، این که کسی بنشیند و امیدوار باشد به مقصد برسد، این نشدنی است.

– جبهه دشمن، جبهه استکبار، جبهه صهیونیسم و قدرتمندان زورگو عالم، امروز هم مثل دیروز در مقابل ملت ایران صف کشیده‌اند.

– دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی‌های موضعی اصلاح نمی‌شود.

– هدف‌ها تغییر نمیکند، جبهه‌بندی تغییر نمی‌کند اما ملت ایران قوی‌تر شده است.

– آنچه می تواند مانند یک دره خطرناک در مقابل ما ظاهر شود، این است که این دشمنی را فراموش کنیم

– در همه جای دنیا، کسانی  در فکر تجاوز به ملت ها و کشور های دیگر هستند. هر کشوری را که بتوانند به آن تعرض کنند، تعرض می کنند.

– اگر چنانچه ملت ایران بخواهد در مقابل این جریان حرکت کند، نیاز به ایمان و امید دارد.

– جوان های ما توجه داشته باشند، دشمنی استکبار با عقب‌نشینی‌های موضعی از بین نمی‌رود. برخی خیال می‌کنند اگر در فلان موضع عقب‌نشینی کنیم دشمنی آنها با ما کم می‌شود، این خطاست.

– زمانی برای رئیس‌جمهور ایران دادگاه غیابی تشکیل دادند و برای او کیفرخواست صادر کردند.

– آنها می‌خواهند ایران را به دوران قبل از انقلاب برگردانند.

– هر کس ایران را دوست دارد، هر کس منافع ملی را دوست دارد، هر کس بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، هرکس بدنبال جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیش روست، باید برای ترویج ایمان و امید در ملت تلاش کند.

– این همه حرف من با جوانان و نخبگان و هسته‌های سیاسی است. باید ایمان و امید در این کشور زنده بماند.

هر کس ایران را دوست دارد، هر کس منافع ملی را دوست دارد، هر کس بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، هر کس بدنبال جایگاه با عزت ایران در نظم جهانی پیش روست، باید برای ترویج ایمان و امید در ملت تلاش کند.

– توصیه من تقویت ایمان و امید است، آماج دشمن همین ایمان و امید است.

– تلاش دشمنان متوجه این است که ایمان و امید را در مردم از بین ببرد.

– حفظ استقلال و عزت و منافع ملی با ایمان و امید رقم می خورد.

– در این چند دهه دستگاه های استکبار هر کار توانستند علیه ملت ایران انجام دادند، در موارد معدودی پیشرفت کردند و در اغلب موارد منکوب ملت ایران شدند.

– آخرین تلاش دشمن تا حالا، همین اغتشاشات پاییز گذشته بود.

– پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای در اغتشاشات توسط دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد.

– پادوی‌اش را بوسیله برخی عناصر خائنی که به وطن پشت کرده بودند انجام دادند.

– برخی از اینجا به خارج رفتند و مزدور سیاست‌های دشمنان ایران شدند. یک عده هم پیاده نظام اینها در داخل شدند.

– این پیاده نظام ترکیبی از آدم‌های مغرض و بیشتر از آن افراد غافل و برخی اراذل و اوباش بودند.

– فکر همه جای این اغتشاشات را کرده بودند، رادیو و تلویزیون‌های خارجی بدون ملاحظه ساخت بمب دستی را به مردم یاد دادند، شعار تجزیه ایران را در زبان اینها قرار دادند، حرکت مسلحانه در خیابان را ترویج کردند.

– توجه کنید تا عظمت ملت ایران و عظمت انگیزه و ایمان ملت ایران بیشتر روشن شود.

– طراحی دشمن در اغتشاشات به گونه‌ای بود که فکر میکردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است. احمق‌ها باز هم اشتباه کردند.

– ملت ایران به آنها بی‌اعتنایی کرد، به فراخوان آنها اعتنایی نکرد، جوان‌های متعهد در خیابان‌ها و دانشگاه‌های کارهای بزرگی انجام دادند.

– بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها و بسیج اقشار در تمام شهرها به وظایف خودشان عمل کردند.

– سعی دشمن آن است که جوان ایرانی را ناامید کند. مشکلاتی وجود دارد و دشمن سعی می‌کند این مشکلات را مدام به رخ جوانان ما بکشد. ان شاء الله تمام این مشکلات رفع خواهند شد.

– مشکلات نباید امید را تضعیف کند. ما زمانی که با مشکلات مواجه می‌شویم باید بدنبال راه رفع این مشکلات باشیم.

– ما مشکلاتی داریم اما در مقابل آن حوادث و پدیده‌هایی داریم که امیدآفرین است. دشمن نمی‌خواهد بگذارد که ما این پدیده‌های امیدآفرین را ببینیم. این پدیده‌ها به مراتب از مشکلات بیشتر هستند.

– وقتی شما از امید صحبت می کنید، برخی دوست دارند در حرف شما خدشه کنند و می گویند شما از واقعیت ها خبر ندارید. اینها را همه خبر دارند و از آن رنج می برند.

– در لایه های اجتماع عناصر بی مبالات و غیر پایبند وجود دارند، اینها همیشه وجود دارند اما اینها ملت ایران نیستند.

– امروز ما در سرتاسر کشور هزاران هسته مقاومت در مساجد و هیئات داریم، از این هسته ها جوانانی بر می خیزند بعنوان شهدای مدافع حرم  و مدافع امنیت و بسیج دانشجویی.

– نقطه امیدآفرین آن است که در این تلاش همه جانبه دشمن، دانشجوی انقلابی در فلان دانشگاه فحش ناموسی می‌شوند و از میدان خارج نمی‌شود.

– طلبه بسیجی زیر شکنجه به شهادت می‌رسد و حاضر نیست حرفی که دشمن می‌خواهد را به زبان جاری کند.

در حال تکمیل…/تسنیم

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 354369
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا