پیش بینی عضو کمیسیون برنامه مجلس از کاهش قیمت دلار و خودرو

یک عضو کمیسیون مجلس معتقد است که با توجه به سیگنال‌های سیاسی، شاید ادامه کاهش قیمت دلار و قیمت خودرو در روزهای آینده باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه مجلس از کاهش قیمت دلار و خودرو در بازار صحبت و تأکید کرد که افزایش نرخ کالاهایی که مصارف دوگانه مصرفی و سرمایه‌ای دارند، مانند ارز، سکه، خودرو، زمین و مسکن، به دلیل شکل‌گیری حباب قیمتی رخ می‌دهد.

طبق تحلیل او، وقتی مردم انتظار تورم را دارند و می‌خواهند در برابر افزایش آن خود را محافظت کنند، به سمت خرید کالاها می‌روند و شرایط مطمئنی را برای خود ایجاد می‌کنند.

همچنین، این نماینده مردم شیراز با بیان اینکه در صورتی که انتظار کاهش قیمت‌ها وجود داشته باشد، دارندگان سکه و ارز فروشنده می‌شوند و تقاضا در بازار کاهش می‌یابد، تأکید کرد که در این شرایط، قیمت کالاها کاهش می‌یابد.

با اشاره به شرایط اخیر کشور، جعفر قادری همچنین به سفر سلطان عمان و بالاترین مقام ترکمنستان به ایران اشاره کرد و گفت که پالس مثبتی در بازار قابل مشاهده است. این شرایط باعث شده‌اند که مردم به عنوان فروشنده کالاهای دوگانه، خود را نشان دهند و تقاضا در بازار کاهش یابد و در نتیجه باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

نهایتا، این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید یک محدوده قیمت دلار در نظر بگیرد، تأکید کرد که تثبیت یا رها کردن نرخ ارز کار درستی نیست و باید به دنبال محدوده قیمتی برای ارز باشیم که می‌تواند هدف گذاری درستی باشد.

منبع: خانه ملت

اقتصاد کلان
شناسه : 354408
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا