هشدار وزش باد شدید در تهران و البرز

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید و بارش باران در نواحی مختلف کشور به ویژه تهران و البرز صادر شده است‌.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید طی ساعات بعدازظهر تا شب صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط ریزش تگرگ و در نقاط مستعد، گردوخاک از امروز تا روز سه‌شنبه در مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی و جنوب غربی کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال سمنان، جنوب فارس، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، شمال غرب اصفهان ، نیمه غربی مازندران را در برمی‌گیرد.

احتمال آبگرفتگی معابر و افزایش سطح آب رودخانه‌ها

او می‌گوید: این شرایط زمینه‌ساز آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی باعث احتمال سقوط سنگ می‌شود.

رفیعی گفت: توصیه می شود اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محیط زیست
شناسه : 354416
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا