پس از انتشار گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛

نتانیاهو آژانس را به سیاسی کاری در پرونده اتمی ایران متهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در رأس تلاش‌ها برای سیاسی کردن فعالیت‌های آژانس اتمی علیه ایران قرار دارد روز جمعه در اظهاراتی فرافکنانه این نهاد بین‌المللی را به سیاسی‌کاری مقابل ایران متهم کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز و به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو مدعی شد آژانس بین المللی انرژی اتمی با خطر تبدیل شدن به یک سازمان سیاسی و غیرمرتبط روبرو است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد مختومه شدن چند پرونده از ادعاهای مطرح‌شده علیه ایران را تأیید کرد.

آژانس از جمله در آن گزارش تصریح کرده بود توضیحات ایران درباره ادعاهای وجود ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی در یک سایت در ایران با ارزیابی‌های انجام‌شده توسط بازرسان این نهاد بین‌المللی ناهمخوان نبوده است.

ناخشنودی نتانیاهو از انتشار گزارش فصلی آژانس

نتانیاهو همچنین روز جمعه در اظهاراتی در جمع اعضای کابینه که از تلویزیون این رژیم پخش شد گفت: «ایران کماکان به دروغگویی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد.»

وی اضافه کرد: «اگر آژانس به یک سازمان سیاسی تبدیل شود وظایف نظارتی‌اش در ایران و همچنین گزارش‌هایش درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران فاقد اهمیت خواهد بود.»

منبع: فارس

سیاسی
شناسه : 354419
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا