کاهش شدید معاملات خرد سهام در خرداد ماه

میانگین ارزش معاملات خرد سهام در خرداد ماه نسبت به ماه پیشین کاهش شدیدی داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بازار سهام در هفته های اخیر روند پرنوسانی داشته است. شاخص کل بورس تهران در حالی که در میانه اردیبهشت ماه در کانال ۲.۵ میلیونی قرار داشت، رفته رفته نزول کرد و در پایان اردیبهشت در کانال ۲.۳ میلیونی ایستاد. شاخص در خرداد نیز در میان دو محدوده ۲.۲ میلیونی و ۲.۳ میلیونی نوسان داشته است.

ارزش معاملات نیز در خرداد افت محسوسی پیدا کرد. در مجموع ۹ روز معاملاتی خرداد، ارزش معاملات خرد ۹۶ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان بود که به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین ۱۷ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومانی اردیبهشت ماه افت ۴۰ درصدی داشته است.

بنابراین میانگین روزانه معاملات خرد در ماه خرداد ۷ هزار و ۷۰ میلیارد تومان کمتر از میانگین روزانه اردیبهشت ماه است.

سهم ۶۰ درصدی اوراق بدهی

بیشترین رقم معاملات خرد در خرداد ماه ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در اولین روز معاملاتی خرداد ثبت شد و کمترین رقم در روز شنبه ۱۳ خرداد ثبت شد که ۶ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بود. این رقم کمترین میزان از ابتدای سال تاکنون است.

در خرداد ماه، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۵۰ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان بوده است. همچنین در ۹ روز معاملاتی خرداد به طور میانگین ۶۰ درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه ۸ خرداد ماه اختصاص داشت که بیش از ۱۸۴ هزار میلیارد تومان بود. کمترین رقم نیز به روز رکودی ۱۳ خرداد تعلق داشت که با افت ۹۸ درصدی به هزار و ۳۰۸ میلیارد تومان رسید.

منبع: اقتصاد نیوز

بورس
شناسه : 354428
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا