حملات پهبادی ترکیه به عراق

در پی حملات پهپادی ترکیه به شمال عراق، یک نفر کشته شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، منابع خبری عراق شامگاه امروز یکشنبه خبر دادند که نظامیان ترکیه مناطقی از سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق را هدف حملات پهپادی قرار داده‌اند.

پایگاه خبری شفق نیوز گزارش داد، اخبار اولیه حاکی از این است که این حملات در مرزهای منطقه «ماوت» صورت گرفته و احتمالا علیه عناصر کارگران کردستان (پ.ک.ک) بوده است.

منابع امنیتی به شفق نیوز گفتند که در جریان این حملات چند نفر کشته و زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیق از تلفات این حملات منتشر نشده است.

مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق فاش کردند

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با گروهک تروریستی موسوم به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و با وجود هشدارها و اعتراض‌های بغداد به حملات خود ادامه می‌دهد.

هواپیماهای ترکیه دوم خرداد ماه جاری همک منطقه جدید در سنجار واقع در استان نینوا را بمباران کردند. نظامیان ترکیه در این حمله برخی مواضع پ.ک.ک در نزدیکی سنجار را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق فاش کردند که یک واحد نظامی وابسته به ارتش عراق از شنبه گذشته برای اعمال کنترل بر اردوگاه آوارگان «مخمور» که تحت نفوذ شدید شبه‌نظامیان پ.ک.ک قرار گرفته، عازم این اردوگاه شده است.

اردوگاه «مخمور» در حد فاصل میان استان نینوا و اربیل در شمال عراق قرار گرفته است، عملیات نظامی ارتش عراق در این اردوگاه بر اساس طرحی از سوی دولت بغداد برای اعمال کنترل بر مناطق تحت فعالیت پ.ک.ک صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

سیاسی
شناسه : 354449
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا