معاون عملیات پلیس راهور تهران پاسخ داد؛

چه تخلفاتی منجر به توقیف ساعتی خودرو می شود؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: توقیف ساعتی خودرو در شهر تهران بویژه در محور‌های بزرگراهی و اصلی که سرعت بالاست در حال اجراست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران در خصوص توقیف ساعتی خودروها گفت: شکل دیگری از برخورد با تخلفات همین توقیفات ساعتی است که در سال های قبل نیز اجرا می شده و الان نیز در خیلی از استان ها به عنوان اقدام ابتکاری در حال اجراست.

وی افزود: توقیف ساعتی در شهر تهران بویژه در محورهای بزرگراهی و اصلی که سرعت ها بالاست مخصوصا در ساعات خلوتی معابر مانند شب ها در حال اجراست.

سرهنگ رازقی بیان کرد: برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر اقدام به سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز و حرکات مارپیچ می کنند که از خطوط قرمز پلیس است و با آن برخورد می شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این طرح بیشتر در مورد خودروها انجام می شود و با رانندگانی که ایمنی ترافیک را در معابر بزرگراهی کاهش می دهند برخورد و برخی خودروها را به پارکینگ منتقل و برخی را در کنار بزرگراه‌ها و محل ایمن و با نصب بنر که برای سایرین و رانندگان عبور فرهنگ سازی شود متوقف می کنیم.

مدت زمان توقیف خودرو چند ساعت است؟

سرهنگ رازقی افزود: این خودروها متوسط و بنا به تخلفاتی که صورت گرفته است حداقل ۲ تا ۵ و حتی ۱۲ ساعت در محل توقیف ساعتی می شوند.

وی گفت: این خودروها حتما اعمال قانون شده و برای رانندگان آنها نمره منفی لحاظ می شود و علاوه بر این موارد توقیفات ساعتی نیز صورت می گیرد و اگر میزان تخلفات زیاد باشد برابر قانون به پارکینگ منتقل می شوند.

سرهنگ رازقی گفت: مشابه این طرح ، طرح موتوریار است که موتورسیکلت متخلف در محل تخلف متوقف وراکب ساعتی در کنار پلیس می ماند و در قابل طرح موتوریار این طرح اجرا می شود.

توقیف ساعت خودروهای سنگین را شامل می‌شود؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در خصوص برخی تخلفات مانند ورود غیر مجاز وسایل نقلیه سنگین به داخل شهر نیز پلیس توقیفات ساعتی را اجرا می کند مانند اینکه کامیونی به صورت غیر مجاز به داخل شهر تردد می کند و انضباط شهر را از بین می برد و این کامیون در محلی که مشکلی ایجاد نکند به صورت ایمن توقیف ساعتی می شود و همچنین خودروهای دودزا که به صورت غیر مجاز تردد می کنند در برهه ای نیز قبل از اعزام به پارکینگ توقیف ساعتی می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 354460
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا