دلایل تأخیر در تحویل کارت سوخت و راه های پیگیری
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: دستگاههای مختلفی در رساندن کارت سوخت به دست مردم تاثیر گذار هستند، شرکت ملی پست حلقه پایان فرایند پیشخوان ارتباط با مردم است.
به گزارش جهان صنعت نیوز، رادیو اقتصاد در برنامه روزی نو با آقای احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفتگویی انجام داده است که به این شرح میباشد.
سوال: گفته شده تعداد زیادی البته مساله، مساله امروز نیست مدتهاست این موضوع پیش کشیده شده که چرا کارتهای سوخت به دست عدهای نمیرسد این مشکل بر میگردد به یک قانونی که شاید ۲۶، ۲۷ سال است که در کشور وجود دارد، ولی اجرا نشده تازه قرار است در یک جاهایی اجرا شود ببینیم این موضوع صرفا به این خاطر که ما کد پستی را ننوشتیم هست یا عامل دیگری هم بود در یکی از روزنامههای امروز پیشتر هم در این مطرح بود که کارت سوخت و کارت بانکی یکی بشود فکر میکنم ده دوازده سال پیش این گفتگو صورت گرفت و طرح هم مطرح بود، ولی به خاطر مسائل فنی همین طور عقب افتاد حالا تعداد زیادی کارت در پست هست پالایشیها میگویند که ما صادر کردیم و به پست ارسال کردیم شهروندان میگویند به دست ما نرسیده آنها هم میگویند که ما بردیم، ولی آدرسها مشکل داشته معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست الان به ما بیشتر توضیح میدهد کدام گزینه درست است پست درست میگوید یا مردمی که میگویند به دست ما نرسیده و کم کاری صورت گرفته و یا شرکت پخش پالایش که میگوید ما صادر کردیم پست تحویل نداده است.
احمدی: حتما حق با مردم هست من خدمتتان عرض کنم که موضوع کارت سوخت چندتا دستگاه مختلف در رساندنش به دست مردم تاثیر گذار هستند ما در شرکت ملی پست به عنوان یک شبکه ارتباطات فیزیکی که وظیفه این را داریم که بعد از این که کارتها شخصی سازی شد و داخل پاکت قرار داده شد اینها را در اقصی نقاط کشور برسانیم به دست صاحبانشان به عنوان حلقه پایان فرایند پیشخوان ارتباط با مردم هستیم و معمولا همه مسائل میریزد روی دوش کسی که ارتباط آخر را با مردم دارد البته ما هم در فرایندهای اجرایی مان ممکن است که یک جاهایی چالشهایی داشته باشیم، ولی واقعیتش این است که آن حجم از درخواست و نکتههایی که مردم دارند مجموعه شرکتهای ملی پست بر نمیگردد حالا در صحبتی که مطرح شده بود در خصوص این که تعداد زیادی از کارتها در مجموعه پست هستند دو تا نکته کلیدی وجود دارد که البته بخشیش هم به رفتار خود مردم بر میگردد در خصوص این که وقتی ثبت نام میکنند مستحضرید که کارت سوخت از دو، سه تا لایه اطلاعاتی اش میآید یک حوزه مربوط به خودروهای نوشماره هست یک حوزه هم در واقع در خصوص نقل و انتقالات و احیانا صدور المثنی و درخواستهای دیگری که برای صدور کارت سوخت مطرح میشود اطلاعاتی که روی پاکت حاوی کارت سوخت درج میشود که مشخصا نشانی گیرندگان باشد چندتا چالش باهاش مواجه هستیم که عمده دغدغه و مسالهای که مردم باهاش دارند در خصوص نرسیدن کارت به نشانی هایشان توضیح داده نشده به این چالشها بر میگردد یکی از این چالشها مشخصا موضوع صحت نشانی است که حالا توسط خود مردم این اطلاعات در هنگامی که درخواست میکنند دقیق ثبت نمیشود یا این که به دلیل ارتباطی که قاعدتا باید در چهارچوب سامانههای برخط اطلاعات را از بانکهای اطلاعاتی ما و دستگاههای دیگر کنار هم دیگر بنشاند کامل نیست.
سوال: الان چه تعداد کارت در اداره پست باقی مانده و به دست صاحبانش نرسیده است.
احمدی: من زنجیره را تکمیل کنم این اتفاق اگر که بتواند از طریق ارتباط سرویسی شکل بگیرد درصد صحت نشانیها افزایش پیدا میکند.
سوال: شاید الان نمیتوانیم ثبت کنیم؟
احمدی: نه این اتفاقا خیلی ساده اتفاق خواهد افتاد یک ارتباط بین شرکت محترم پخش پالایش و پلیس محترم است در خصوص اطلاعاتی که جا به جا میشود و نشانیهای ما حالا به دلایل امنیتی و موضوعاتی از این دست ارتباط سامانهها به صورت برخط نیست ما درخواست مان این است که این ارتباط اتفاق بیفتد و خصوصا این که کارت سوخت به دلیل چالشهایی که در حوزه مسائل مردم به سوخت داریم قاعدتا حائز اهمیت هست که احراز شود حتما افراد در نشانی که ارسال میشودحضور دارند.
سوال: الان چه تعداد کارت آنجاست؟
احمدی: ما وقتی در انتهای سال گذشته حجم تعداد کارتهایی که تحویل شرکت ملی پست شد یک دفعه نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به بقیه جاری افزایش پیدا کرد این یعنی کسانی که به صورت ویژه نقص نشانی هستند تعدادشان میرود بالا موضوع کارت سوخت به بحث نقل و انتقال بین افراد هم مطرح هست.
سوال: چه تعداد را نفرمودید؟
احمدی: از مجموع نزدیک به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارتی که در سال ۱۴۰۱ در مجموع شرکت پست تحویل داده شد ونزدیک ۴۰۰ هزار کارتی که بعد از سال از فروردین تا اردیبهشت ماه، خرداد ماه به ما تحویل داده شده یک چیزی نزدیک به ۳۷۰، ۳۸۰ هزارتا کارت باجههای معطله پست هست که این اتفاق داشتم عرض میکردم که، چون نقل و انتقالات زیاد هست یک دفعه حجم کارتها وقتی زیاد میشود تعداد کسانی که در نشانی شان نیستند بیشتر خواهد شد بنابراین ما مراجعه میکنیم حضور ندارنددر باجههای معطله نگه میداریم.
سوال: اینها تلفن همراه هم ندارندکه پیام کوتاه بفرستید؟
احمدی: ما دسترسی به بانک تلفن شان نداریم باز خواهش میکنم از مجموعه مدیران پخش و پالایش و پلیس هست که اینها بتوانند محل نگهداری کارتها را اطلاع رسانی کنند که مردم حضور یابند.
سوال:الان مردم باید چه کار کنند پیشنهادتان چی هست؟
احمدی: یک نکته کلیدی دیگری هم وجود دارد آن هم این که وقتی مردم هزینهها در انتهای فرایند دارند پرداخت میکنند بنابراین دغدغهای برای این که بگردند پیدا کنند و این را دنبالش باشند که به دستشان برسد را ندارند دغدغه وقتی معمولا اتفاق میافتد که با یک چالشی مواجه میشوند چیزی که باید اتفاق بیفتد ما در خواست مان را به مجموعه پخش و پالایش دادیم که اطلاع رسانی کنند به مرد شریف در خصوص این که کارت هایشان کجاست یا یک ارتباطی را برقرار کنند که ما بتوانیم نشانیهای صحیح شده را روی پاکتها مجددا فرایند باز توزیع پاکتها را انجام بدهیم./صدا و سیما
لینک کوتاه :