تنها چند گام تا مشخص شدن رئیس اتاق بازرگانی ایران

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران می‌گوید که تنها چند گام تا نهایی شدن فرایند انتخابات اتاق بازرگانی و تعیین رئیس و اعضای هیائ رئیسه باقی مانده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسین میر محمد صادقی درباره آخرین وضعیت انتخابات در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، توضیح داد: خوشبختانه انتخابات در اکثر قریب به اتفاق اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تایید شد و با برگزاری جلسه هیات نمایندگان، رئیس و اعضای هیات رئیسه این اتاق‌ها نیز مشخص شدند. تنها اتاقی که هنوز تکلیفش مشخص نیست اتاق بازرگانی آبادان است.

او درباره اتاق آبادان تصریح کرد: با توجه به فرایند نظارتی انجام شده، انتخابات اتاق آبادان ابطال شد و ما برنامه ریزی کردیم تا بار دیگر فرایند انتخابات در دستور کار قرار گیرد. در آخرین تحول، حدود ۳۰ نفر نامزد در بخش‌های مختلف اتاق بازرگانی آبادان نامزد شده‌اند اما یک مشکلی وجود داشت آن هم اینکه در بخش معدن تنها یک نامزد داشتیم که از نظر قانون انتخابات درست نیست و پیگیری‌هایی انجام شد تا در این بخش نیز حداقل دو برابر ظرفیت موجود، نامزد ثبت نام کرده داشته باشیم.

رئیس انجمن نظارات بر انتخابات اتاق ایران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تاریخ ۲۰ خرداد ماه انتخابات اتاق بازرگانی آبادان نیز برگزار می‌شود و نمایندگان هیات نظارت برای تایید برگزاری و شمارش آرا در آبادان حضور خواهند داشت و در همان روز شمارش آرا انجام شده و نامزدهای برگزیده معرفی می‌شوند.

میرمحمد صادقی درباره آخرین وضعیت معرفی هیات رئیسه و رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: ما در روزهای ابتدایی خرداد ماه، نام ۴۲ نامزد عضویت در هیات رئیسه را به وزارت اطلاعات ارسال کردیم و آنها بر اساس متن قانون، پس از ۱۰ روز کار نتیجه استعلامات لازم را اعلام می‌کنند. از این رو احتمالا در روزهای ابتدایی هفته آینده این نام‌ها مشخص خواهند شد و ما آنها را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: از این رو با مشخص شدن فهرست نهایی نامزدها، در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که در روز ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، احتمالا تصمیم گیری برای ریاست و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی در دستور کار قرار خواهد گرفت./ایسنا

صنعت و معدن
شناسه : 354897
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا