سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ؛

موافق جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صمت هستم

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با جدایی وزارت بازرگانی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: چالش جدی امروز، معیشت و تنظیم بازار است که هرچه حوزه مدیریتی در این زمینه‌ها محدودتر و مدیریت تخصصی متولی امر باشد، بهتر می‌توان بر تنظیم بازار مدیریت کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روح الله عباسپور که نمایندگی مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده دارد در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت: جدایی «وزارت بازرگانی» از «صمت» موافقین و مخالفین جدی در مجلس دارد. بنده موافق جدایی این دو وزارتخانه هستم.

چالش جدی امروز، معیشت و تنظیم بازار است که هرچه حوزه مدیریتی در این زمینه‌ها کوچک‌تر و محدودتر باشد و مدیریت تخصصی متولی امر باشد، بهتر می‌توان بر تنظیم بازار مدیریت داشت.»

از مدت ها پیش موضوع جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است.

۷ خردادماه سال جاری، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از انجام مذاکرات استمزاجی اعضای کمیسیون صنایع و معادن در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه این کمیسیون خبر داده بود و گفت که رأی گیری در خصوص ادغام یا تفکیک این وزارتخانه به بعد موکول شده است.

دوفوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس به تصویب رسیده و جزئیات آن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا در صورت تصویب در صحن علنی مطرح شود.

همچنین ۲ خردادماه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه تشکیل وزارت بازرگانی برای رسیدگی در صحن در سامانه بارگذاری شده است./ایسنا

سیاسی
شناسه : 354905
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا