دولت در تحقق مهم‌ترین وعده اقتصادی خود ناکام بود

یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت نتوانست به وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن عمل کند،‌ گفت: اراده‌ای برای حل مشکل مسکن در کشور دیده نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز، احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که دولت سیزدهم در تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن ناموفق بوده است.

مرادی همچنین از روند افزایشی اجاره بهاء مسکن انتقاد کرد. این نماینده مجلس گفت: ایجاد مسکن در کنار ایجاد اشتغال حق  مردم است که باید آن را ادا کند. به همین دلیل علاوه‌بر برنامه ششم توسعه در قانون بودجه سنواتی و شعارهای دولت‌ در ابتدای آغاز به کار نیز بر حل مشکل مسکن تاکید شده است. لذا براساس آخرین تصمیمات، دولت باید سالانه یک میلیون مسکن در اقصی نقاط کشور ایجاد می کرد و در اختیار متقاضیان به‌ویژه جوانان قرار دهد. اما متاسفانه در تحقق این شعار و وعده اصلی خود ناموفق بوده است.

اراده ای برای حل مشکل مسکن دیده نمی‌شود

نماینده مردم بندرعباس با بیان اینکه متاسفانه اراده محکمی در میان مدیران ارشد و بدنه کشور برای حل این معضل مهم دیده نمی‌شود، افزود: به‌دلیل بی‌کفایتی مدیران داشتن یک دستگاه آپارتمان کوچک مقیاس برای خانواده‌ها به آرزو تبدیل شده است. قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. در حالی که سطح درآمد جوانان بسیار پایین است و نمی‌توانند از پس ودیعه و اجاره مسکن بر بی‌آیند.

وی ادامه داد: انتظار است دولت در مدت باقیمانده از زمان مدیریت خود فکری برای مشکل مسکن کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون تعداد خانه‌های خالی در سطح کشور بسیار است، اظهار کرد: طبق قانون مقرر شد؛ از این خانه‌ها مالیات دریافت شود تا مالکان مجبور به اجاره و ارائه‌ خانه‌های خود شوند اما متاسفانه این قانون نیز به درستی اجرایی نشد به همین دلیل ما امروز شاهد وضعیت اسفناک فعلی در حوزه مسکن و اجاره بهاء هستیم./خانه ملت

مسکن
شناسه : 354941
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا