برنامه وزارت صمت برای مهار تورم سال ۱۴۰۲ اعلام شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۲، قصد دارد تورم تولیدکننده و مصرف کننده بخش کالایی در ارتباط با رشته­ فعالیت‌­ها و محصولات مرتبط با این وزارتخانه به طور میانگین کمتر از متوسط نرخ تورم تولیدکننده و مصرف کننده کل کشور باشد.

‌ ‌‌به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت صمت اخیرا برنامه خود را برای مهار تورم در سال جاری اعلام کرده و در بخشی از این گزارش هم به وضعیت موجود اشاره کرده است.


مدیریت تورم در حوزه صنعت، معدن و تجارت شامل تورم تولید کننده و مصرف کننده کالاهای صنعتی است. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که در سال ۱۴۰۲، با اتکاء به ظرفیت‌ها و قابلیت­‌های موجود خود درصدد است تورم تولیدکننده و مصرف کننده بخش کالایی در ارتباط با رشته­ فعالیت­‌ها و محصولات مرتبط با این وزارتخانه به طور میانگین کمتر از متوسط نرخ تورم تولیدکننده و مصرف کننده کل کشور باشد.

این وزارتخانه سازوکارهای رسیدن به این هدف را نیز در هفت محور شامل اصلاح ساختار تعیین قیمت، تکمیل سامانه جامع تولید و تجارت، کاهش گرانفروشی، کاهش قیمت تمام شده، افزایش و بهبود تولید، هدایت نقدینگی و کاهش تاثیر پذیری از ارزهای خارجی اعلام کرده است.

همچنین طبق این گزارش در راستای اجرایی شدن سازوکارهای مهار تورم، پروژه هایی در وزارت صنعت معدن و تجارت در حال اجرا یا پیگیری هستند که اصلاح ساختار بازار کالاهای منبع پایه، اصلاح ساختار بازار انرژی در بخش صنعت، معدن و تجارت، اصلاح ساختار بازار خدمات، تشکیل سامانه مرجع قیمت، اعلام قیمت تولید کننده و وارد کننده، اجرای مالیات عایدی سرمایه، اجرای مالیات سود مازاد، درج برچسب قیمت منصفانه، راه اندازی سامانه نظارت و رسیدگی به تخلفات بازار، راه‌اندازی صندوق‌های ارزی، تولید محصولات پروتئینی کم هزینه، نوسازی لوازم خانگی کم بازده، راه‌اندازی شبکه هوشمند مبادلات اقساطی (شبکه هما)، راه اندازی کالا برگ و غیره از جمله مهم‌ترین آن‌ها است./ایسنا

صنعت و معدن
شناسه : 355117
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا