فرصت ۲ ماهه دولت برای ساماندهی بازار مسکن

جهان صنعت نیوز|  نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به مشکلات بازار مسکن و عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در مدیریت بازار، گفت: این مسئله را باید با قاطعیت اعلام کنم که متأسفانه مسئولان دولتی برای شنیدن مشکلات بازار مسکن گوش شنوایی نداشته و در این عرصه وزارتخانه هم عزم جدی برای برخورد با متخلفان و دلالان بازار مسکن ندارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر نشست های متعددی در مجلس و دولت برای بررسی و حل مشکل مسکن برگزار شد و در رسانه ها اعلام کردند که دولت به سرعت مشکل را حل خواهد کرد، اما متأسفانه اتفاق تازه ای برای بهبود اوضاع رخ نداده است.

وی گفت: متأسفانه دولت در میدان عمل هیچ اقدام مثبت و موثری را برای مدیریت بازار مسکن و کاهش قیمت ها صورت نداده است، ضعف عملکردی و نظارتی دولت موجب شده که دلالان بی پروا تر از گذشته اقدام به دلالی و سوداگری کنند.
کمالی پور افزود: امروز جمعیتی کثیری از مردم به دلیل پایین بودن سطح حقوق و دستمزد و افزایش چشمگیر نرخ اجاره مسکن قادر به تأمین مسکن استیجاری نیستند و عملا دولت مسکن مردم را رها کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی در دو ماه آینده فکری برای مردم به ویژه مستأجران نکند؛ هیچ فرد یا سازمانی دیگر نمی تواند فاجعه مذکور را مدیریت کند.

وی ادامه داد: هجوم مردم از مناطق شهری به مناطق حاشیه ای و روستایی کوچک ترین مشکل افزایش قیمت و معضلات بازار مسکن است و این وضعیت در تمام استان های کشور در حال رخ دادن است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعمال سیاست های مالیاتی از جمله مالیات بر خانه های خالی و عایدی سرمایه مسکن می تواند به کاهش دلال بازی در این حوزه کمک کند و عملا در آینده شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35512
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا