خبرهای مهم کشاورزی: خرید تضمینی گندم تا واردات تخم مرغ

در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از جمله آنها می توان به پرداخت مطالبات گندمکاران و واردات تخم مرغ نطفه دار اشاره کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر کاهش نسبی قیمت برخی اقلام میوه و صیفی آغاز شد. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از میوه‌ها و صیفی جات روند نزولی به خود گرفته است.

از دیگر خبرهای هفته، کاهش قیمت تخم مرغ بود. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران اعلام کرد که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۴۷ هزار و۳۰۰ تومان است و این در حالیست که هر کیلو تخم مرغ با قیمت ۴۰ هزار تومان در مرغداری خرید و فروش می شود.

روند کاهشی قیمت دام زنده نیز از دیگر خبرهای منتشر شده در این هفته بود. رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت که قیمت دام زنده از اسفندماه سال گذشته تاکنون کاهشی بوده ولی این کاهش قیمت بعضا در بازار گوشت قرمز قابل مشاهده نیست.

واردات تخم مرغ نطفه‌دار

در هفته جاری خبرهایی نیز در ارتباط با خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران منتشر شد. بنا بر اعلام مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن گندم توسط وزارت جهاد کشاورزی خریداری و با اعتبارات تخصیص یافته ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده‌ است و مابقی مطالبات نیز هرچه زودتر به حساب گندمکاران واریز می شود.

واردات تخم مرغ نطفه‌دار از دیگر خبرها در این بخش بود. دبیر انجمن جوجه یکروزه کشور گفت که حدود دو میلیون تخم مرغ نطفه دار از ترکیه وارد و خوابانده شده که در مقابل تولید داخل یعنی ۱۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تخم مرغ عدد زیادی نیست.

منبع: ایسنا

کشاورزی

شناسه : 355153
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. تولید کننده بخش کشاورزی و دام تمسخر شما مسئولین و تصمیم گیرندگان قیمت این محصولات شده ، کشاورز عرضه ندارد ،
    چون محصولش داره به نصف ارزش بُز خری میشه .
    بخوایم کنسانتره بخریم نقد و به کیلویی ۱۸ هزار میخریم .
    اما گندم رو مفت و به نسیه .
    این کجاش اسلامه؟

  2. هنوز یه قیمتی که کشاورز بتونه ادامه حیات بده رو نتونستن مشخص کنن ولی بعد تا دو کیلو گندم از سال قبلترش بیشتر تحویلشون میدن تبلیغات شروع میشه که نتیجه تلاش دولت و حمایت از گندمکاران بوده. نه برادر جنوب غرب امسال یه مقدار بارندگی بهتر بود یه کم گندم دیم بیشتر داشت. حالا بذار برداشت به استان‌های درگیر خشکسالی برسه می‌بینید اوضاع چطوره. پول گندمکاران هم که مهم نیست عقب بیوفته. صدایی نداره این قشر. فوقش مثل قبل میگید وارداتی ارزونتره برامون. اینم مملکت داری شما ها. چوبش رو هم مردم باید بخورن و گرنه حقوق و مزایای شما که تموم شدنی نیست

  3. دولت با دستور عمل خود کشاورزان را بامشکلات فراوان روبرو نموده است قیمتی که اعلام نموده۱۵هزارتومان کلی ضرر وزیان برای کشاورز داره و دومن مسئله اصلی پول گندم که مدت‌زمان زیادی طول میکشه کشاورزان تمام امیدشان پول گندم که اگر دولت به موقع پرداخت کند بدهکاریشان را پرداخت کنن کشاورزان قرض کرده اند چک کشیده اند با این وضیعت اکثر کشاورزان تقیر کشت برای سال بعد میدهند ودولت با مشکلات فراوان روبرو خواد شد بهترین را برای دولت این که تجدید نظر نماید وکشاورزی را راضی کند به امید خوشحالی کشاورزان

  4. روستائیان سوء استفاده گرند و از نقطه ضعف دولت استفاده میکنند. باید گندم وارد شود و محدودیت مالکیت و استفاده از اب این سرزمین بر کشاورزانی که از برنامه های دولت تخلف میکنند، وضع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا