مدیر پذیرش بورس تهران اعلام‌کرد؛

۱۰ عرضه اولیه در صف ورود به بورس قرار دارند

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اعلام برنامه‌ها برای انجام عرضه‌های اولیه تا پایان سال ۱۴۰۲، گفت که تا پایان امسال ۱۰ عرضه اولیه در بازاربورس انجام می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «محمدامین قهرمانی» امروز (شنبه) به برنامه‌های شرکت بورس تهران برای افزایش ورود شرکت‌های جدید برای عرضه اولیه به بازار اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های هدایت درست نقدینگی جذب منابع به سمت بازار اولیه است؛ با توجه به چنین مساله‌ای تقویت بازار سرمایه، یکی از اهداف اصلی فعالیت ما در شرکت بورس تلقی می‌شود.

وی به پذیرش شرکت‌های پروژه محور در بورس تاکید کرد و اظهار داشت: در بورس تهران تمرکز خود را در حوزه شرکت‌های پروژه محور گذاشته‌ایم که حدود یک ماه گذشته نخستین شرکت را پذیرش کردیم و اکنون اقدامات آن برای اخذ مجوز پذیره‌نویسی و فعالیت‌های مربوط به سازمان بورس در حال انجام است.

قهرمانی اعلام‌کرد: در حوزه شرکت پروژه برنامه‌های جدی را در دستور کار قرار دادیم و تمرکز خود را در این زمینه گذاشته‌ایم. 

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه‌داد: برای سال ۱۴۰۲ برنامه داریم تا تعداد عرضه‌های اولیه نسبت به سال گذشته بیشتر باشد، اما لازمه انجام چنین اقدامی مهیا بودن شرایط و فضای حاکم در بازار است.

وی اظهار داشت: فردا (یکشنبه، ۲۱ خرداد) گروه مالی شهر در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد، همچنین یک تامین سرمایه را درج نماد کردیم که عرضه اولیه آن در هفته‌های آتی انجام خواهد شد.

قهرمانی در ادامه اظهار داشت: همچنین اکنون یک هلدینگ در حال انجام اقدامات مربوط به عرضه اولیه است و در مرحله ارزش‌گذاری قرار دارد.

۱۰ عرضه اولیه در صف ورود به بازار بورس

به گفته وی، برنامه شرکت بورس تهران این است که تا پایان سال جاری ۱۰ عرضه‌اولیه در بازار داشته باشد.

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران، به سهولت ورود شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و گفت: برای ایجاد سهولت در عرضه اولیه نمی‌توان مسائل مهم را نادیده گرفت و فقط سرعت را مدنظر قرار داد، به هیچ عنوان چنین کاری را انجام نمی‌دهیم و سیاست فعالیت شرکت بورس در حوزه عرضه اولیه چنین مساله‌ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه حاضر نیستیم کیفیت کار را فدای سرعت کنیم، ادامه‌داد: زمانی که مدارک و مستندات شرکت‌ها برای عرضه اولیه در بازار مهیا باشد و به موقع اقدامات مربوطه را در دستور کار قرار دهند، روال کار سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

قهرمانی تاکید کرد: با توجه به اینکه منافع مردم در بازار درگیر است، هیچ‌گونه کوتاهی قابل پذیرش نیست.

ایرنا 

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 355278
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا