بر اساس توییت یک نماینده مجلس؛

مذاکرات هسته ای محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک تایید شد؟

هر چند مذاکرات هسته ای محرمانه میان ایران و آمریکا با تکذیب مقامات رسمی همراه شده اما یک نماینده مجلس به طور تلویحی مذاکرات محرمانه را تایید کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طی چند هفته گذشته، برخی اخبار حاکی از مذاکرات محرمانه هسته ای میان ایران و آمریکا برای احیای برجام بود. سفر هیثم ‌بن طارق، سلطان عمان و تبادلزندانیان سیاسی ایران و بلژیک نیز نشانه‌هایی از مذاکراتی داشت.

در این میان خبر آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران بر احتمال این مذاکرات می‌افزود. در نهایت نیز خبر قطعی آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق شاید حتی بدبین‌ترین افراد را نسبت به آغاز مذاکرات به یقین رسانده است.

با این وجود هر بار این موضوع از سوی مقامات رسمی تکذیب می‌شد.

در این میان توییت مجتبی توانگر، نماینده مجلس نیز نشان از مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا دارد.

توانگر در توییتر نوشت:

با وجود انجام مذاکراتی در نیویورک، توافق قریب الوقوعی به دلیل کارشکنی آمریکا وجود ندارد. آمریکا در تلاش برای امتیازگیری هسته ای از ایران در ازای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده است که این امر خلاف قانون و مقایر منافع ایران است.آمریکا همچنین درصدد کشاندن ایران به مذاکرات رسمی مستقیم است.

دولت آمریکا حتی در زمینه مبادله زندانیان نیز جدی نبوده و آن را به غنی سازی مرتبط می‌کند. پیش از این هر گونه مذاکرات هسته ای محرمانه در خصوص برجام از سوی ایران و آمریکا تکذیب شده بود که به نظر می‌رسد با این توییت این مذاکرات حقیقت داشته باشد

هدف از فضاسازی‌های رسانه‌ای در مقطع فعلی، شرطی‌سازی فضای اقتصادی و وارد کردن شوک به بازار است.

برجام مذاکرات هسته محرمانه

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 355337
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا