آخرین فرصت برای بهره مندی از معافیت مالیاتی ماده ۱۰۰

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ۳۱ خردادماه، آخرین فرصت صاحبان مشاغل برای استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ یا تکمیل و ارایه اظهارنامه است. در همین راستا و به منظور دسترسی و بهره‌مندی این دسته از مودیان گرامی، سازمان امور مالیاتی کشور حدود ۳۰ عدد بنر دارای QR کد در مسیر ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط BRT نصب کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مودیان گرامی و اجرای دستور رئیس کل محترم سازمان مبنی بر پرداخت مالیات آسان و عادلانه و همچنین به منظور دسترسی سریع صاحبان مشاغل،کسبه و بازاریان از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‏‌های مستقیم(پرداخت مالیات منصفانه مقطوع مبتنی بر داده سیستمی) حدود ۳۰ عدد بک لایت در مسیر ایستگاه های پرتردد اتوبوس و خطوط BRT محدوده مراکز تجاری بازار تهران نصب شده است.


مودیان مالیاتی به راحتی با اسکن QR کد مندرج در این بک لایت ها می توانند تا ۳۱ خردادماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش مالیات مقطوع خود اقدام کنند.

شایان ذکر است تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏‌های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود در صورت پذیرش این فرم، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

منبع: ایرنا

اقتصاد کلان
شناسه : 355393
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا