دوره جدید فعالیت جبهه اصلاحات با برگزاری جلسات اعضای منتخب آغاز می شود

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: با توجه به مشخص شدن اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران، نخستین جلسه آن به زودی برگزار و هیأت رئیسه انتخاب می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سعید نورمحمدی با اشاره به آغاز فعالیت‌ انتخاباتی اصلاح‌طلبان و همچنین تشکلهای سیاسی برای حضور در انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، درباره کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات ایران و گزینه‌های احتمالی جانشینی وی، گفت: حزب ندای ایرانیان همچنان بر ابقای نبوی در این سمت اصرار دارد و در جلسات استدلال‌هایش را برای ابقای ریاست فعلی جبهه اصلاحات ایران بیان کرده است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان افزود: چهره‌ای چون بهزاد نبوی که مورد اعتماد اصلاح‌طلبان باشد و بتواند در درون جبهه اصلاحات اجماع کامل ایجاد کند نداریم. به نظر می‌رسد در نبود او جبهه اصلاحات دچار مشکل شود.

نگاه اصلاح‌طلبان به انتخابات آینده چیست؟

نورمحمدی در ادامه با اشاره به دو نگاه اصلاح طلبان به انتخابات پیش رو، گفت: یک نگاه این است که باید به پایگاه اجتماعی، طبقه متوسط و حامیان جریان اصلاحات توجه کنیم و اگر نگاه حامیان به انتخابات مساعد بود، در انتخابات شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه دوم که حزب ندا تا سال ۱۴۰۰ آن را دنبال می‌کرد، این بود که نباید نگاه احزاب به جامعه باشد، بلکه باید تلاش کنند که جامعه و مردم را دنبال خود بکشد و کنشگری را به عهده بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: به همین دلیل حزب ندا در سال ۱۴۰۰ با وجود اینکه سال ۹۸ بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان ناامید بود و تمایلی برای حضور در انتخابات نداشت با این نگاه وارد عرصه شد و تلاش کرد استدلال‌های خود را برای حضور در انتخابات مطرح کند که موفق نبود. البته فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین و بهترین تصمیمات آن زمان را گرفتیم.

آیا حضور برخی چهره‌های سیاسی به افزایش مشارکت کمک می‌کند

نورمحمدی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و تاثیر آن بر تعامل جامعه با احزاب، گفت: اعتراض طبقه متوسط جامعه نسبت به برخی مسائل اجتماعی و نیز حس نادیده گرفته شدن از سوی بخشی از حاکمیت، سبب شده تا بار دیگر نگاه اول غالب شود.

وی یکی از رویکردهای این حزب را رصد فضای سیاسی و اجتماعی کشور در آستانه انتخابات مجلس عنوان کرد و درباره اینکه آیا حضور برخی چهره‌های سیاسی به افزایش مشارکت کمک می‌کند، گفت: مساله فعلی کنشگران نیستند بلکه باید از پایگاه اجتماعی و طبقه متوسط دلجویی شود.

بهزاد نبوی که ششم اسفند ۱۳۹۹ از سوی مجمع عمومی نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان رئیس‌ جبهه اصلاحات ایران انتخاب شده بود، پس از شکست جریان اصلاحات در انتخابات، اسفند ۱۴۰۱ از این سمت کناره گرفت. به تازگی کمال‌الدین پیرموذن نماینده ادوار مجلس با معرفی ۱۵ عضو حقیقی جدید جبهه اصلاحات، در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شده بود که ‌بهزاد نبوی، فخرالسادات محتشمی‌پور، محسن امین‌زاده، ‌محمدرضا جلایی‌پور، ‌عماد بهاور، بدرالسادات مفیدی، ‌سیدحسن رسولی، معروف صمدی، اسماعیل گرامی‌مقدم، فاطمه سعیدی، محسن هاشمی، غلامرضا ظریفیان، محمد مقدم، آذر منصوری و محسن آرمین اعضای حقیقی جدید جبهه اصلاحات را تشکیل خواهند داد.

دوره جدید فعالیت جبهه اصلاحات با برگزاری جلسات اعضای منتخب آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد موضوع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهمترین دستور کار آن باشد.

منبع: ایرنا

سیاسی

شناسه : 355598
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *