جدیدترین گزارش اوپک نشان داد؛

کاهش بیش از ۹ درصدی قیمت نفت سنگین ایران

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک بیانگر آن است که طی ماه گذشته میلادی، قیمت نفت سنگین ایران بیش از ۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه مه، به ۷۶ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید که هشت دلار و ۱۱ سنت معادل ۹.۶ درصد در مقایسه با قیمت ۸۴ دلار و ۵۸ سنت در آوریل، کاهش داشت.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۴۶ سنت در مقایسه با ۱۰۲ دلار و ۹۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رسیده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در مه، به ۷۵ دلار و و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید که هشت دلار و ۳۱ سنت معادل ۹.۹ درصد در مقایسه با قیمت ۸۴ دلار و ۱۳ سنت در آوریل، افزایش داشت. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۱۰۲ دلار و ۸۰ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ دلار و ۶۳ سنت معادل ۲۲ کاهش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک در ماه مه، به ۲۸.۰۶ میلیون بشکه که در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۴۶۴ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت در نیجریه، ایران و آنگولا افزایش پیدا کرد در حالی که تولید در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت کاهش یافت. تولید نفت ایران با ۶۱ هزار بشکه در روز افزایش، به ۲.۶۷۹ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایسنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 355974
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا