مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز؛

انسداد سد کرج برطرف شد/ آب تا چند ساعت آینده قابل تصفیه می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز از پایان عملیات رفع کامل انسداد خروجی سد کرج خبرداد داد و گفت: کدورت آب تا چند ساعت آینده برطرف می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، داود نجفیان در حاشیه بازدید از رودخانه کرج گفت: در جریان سیل پنجشنبه هفته گذشته مقادیر زیادی رسوبات وارد سد و رودخانه کرج شد ضمن آنکه بخشی از رودخانه کرج در پایین دست سد به علت انباشت رسوبات دچار گرفتگی و انسداد شد.

وی افزود: با تلاش بی وقفه تیم های فنی و مهندسی و انتقال ماشین آلات در نهایت انسداد خروجی سد کرج انجام شد و آب در رودخانه کرج جاری گشت.

نجفیان گفت: از آنجا که مسیر آب در چند روز اخیر براثر رسوبات، در رودخانه کرج گل آلود شده است، بنا براین میزان کدروت آب بالا رفت.

مشکل تصفیه آب برطرف می‌شود

وی اظهار کرد: دیروز دوشنبه میزان کدورت آب سد کرج روی عدد ۳۰ هزار بود که اکنون به عدد چهار هزار رسیده است و اگر به سه هزار برسد مشکلی به لحاظ تصفیه آب وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه یا البرز گفت: در صورتی میزان کدورت آب رودخانه به کمتر از عدد سه هزار برسد، عملیات رها سازی آب از دریچه بیلقان کرج به سمت تهران و کرج انجام خواهد شد.

نجفیان با بیان اینکه کلانشهر کرج تا پیش از حادثه انسداد سد کرج ۲۷۰ لیتر بر ثانیه از آب این سد برداشت می کرد افزود: با رفع کدورت آب بلافاصله این سهمیه برداشت می شود.

برداشت آب سد کرج به حالت عادی بازمی‌گردد

وی ادامه داد: از شب گذشته برای تامین آب شرب کرج، میزان برداشت از آب سد طالقان افزایش یافت که با رفع مشکل کدورت آب سد کرج، برداشت آب به حالت عادی باز می گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: تا نیمه شب سه شنبه آب رودخانه کرج به محدوده بیلیقان هدایت خواهد شد و به تدریج مشکل کمبود آب مرتفع می شود.

منبع: ایرنا

محیط زیست
شناسه : 356011
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا