دلارهای بلوکه شده ایران به قطر رسید

با سفر رئیس کل بانک مرکزی به قطر، طبق ادعای برخی منابع دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی به بانکی در قطر انتقال داده شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد به دوحه پایتخت قطر سفر کرده و با مقامات اقتصادی این کشور درباره افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و قطر مذاکره کرد.

در این دیدار بر تقویت مناسبات دو و چندجانبه بانکی در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی دو کشور در دستور کار جدی قرار دارد.

براساس اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، با توسعه روابط پولی و بانکی تهران – دوحه حجم تجارت میان دو کشور نیز رشد چشمگیری خواهد یافت. بر همین اساس، همکاری‌های مربوطه باید با سرعت بیشتری افزایش یابد و برای تحقق این هدف، توجه به همه ظرفیت‌ها ضروری است.

در همین زمینه فرزین در توئیتی اظهار کرده که «در سفر به دوحه، دیدار موفقی با رئیس کل بانک مرکزی قطر داشتم. همکاری‌های پولی و بانکی بین ایران و قطر در حال توسعه است. تقویت مناسبات بانکی در شرایط کنونی اقتصادی دو کشور اهمیت دارد.»

با سفر رئیس بانک مرکزی به قطر، طبق ادعای برخی منابع تأییدنشده پول‌های ایران در کره جنوبی به بانکی در قطر انتقال داده شده است.

گفته شده ایران با نظارت کارگروه مشخص شده می‌تواند از این ۷ میلیارد دلار برای خرید کالاهای ضروری و پرداخت بدهی خارجی خود استفاده کند.

صبح امروز هم معاون اول رئیس جمهور گفته بود اقداماتی برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در برخی کشورها در حال انجام است اما از ذکر نام کشورها و مبالغ، خودداری کرد.

منبع: اکو ایران

اقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 356251
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا