سخنگوی کاخ سفید؛

سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که با وجود حفظ کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سیاست واشنگتن در قبال آن تغییری نکرده و فعلا برنامه آن محدودسازی ایران از طریق «اعمال فشار» است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام فعلا در دستور کار قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفت‌وگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»

پیر با نادیده گرفتن تاثیر ثبات‌زدای حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا در خاورمیانه و برخی اقدامات آن مانند فروش میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای منطقه که به رقابت تسلیحاتی در آن دامن زده است، گفت: «ما روی محدودسازی رفتار ثبات‌زدای ایران از طرق اعمال فشار، همکاری و هماهنگی نزدیک با متحدانمان و تنش‌زدایی در منطقه متمرکز هستیم.»

همواره در حال رصد دقیق فعالیت‌های ایران هستیم

او در این راستا افزود: «بنابراین، ما همواره در حال رصد دقیق فعالیت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی در خارج از کشور، از جمله ایران با بیان این که اطلاعات جدیدی برای ارائه در این باره ندارد، گفت: «دولت آمریکا موضوع زندانی شدن غیرقانونی یا گروگان‌گرفته شدن آمریکایی‌ها در خارج از کشور را بسیار جدی می‌گیرد. این موضوع برای این دولت در اولویت قرار دارد.»

اظهارات پیر درباره آزادسازی زندانیان در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها برای رسیدگی به موضوع تبادل زندانیان در چارچوبی جدا از مذاکرات توافق هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 356266
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا