وزیر خارجه عربستان وارد تهران شد

وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران وارد تهران شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط با ایران وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی همتای ایرانی خود قرار گرفت.

بن فرحان در این سفر با رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو خواهد کرد.

برخی منابع خبری عربی اعلام کرده‌اند وزیر خارجه عربستان سعودی حامل پیامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.

پیش از این علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره سفر وزیر خارجه عربستان به ایران گفته بود که او در این سفر اقداماتی را در راستای گشایش سفارت انجام خواهد داد.

یک منبع آگاه گفته است که سعودی‌ها یک طبقه هتل در تهران را برای طولانی مدت رزرو کرده‌اند. دیپلمات‌های عربستان سعودی که از مدتی قبل به تهران آمده‌اند در این هتل مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

گفتنی است، ۱۷ فروردین ماه سال جاری حسین امیر عبداللهیان و «فیصل بن فرحان» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بعد از توافقی که ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در پکن بین دو کشور حاصل شد، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار وزرای خارجه در پکن در ۱۷ فروردین ماه امسال به بیانیه‌ای مشترک انجامید و دو طرف بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

توافقی که کلید آن با مذاکرات امنیتی در بغداد در پنج دور و سه دور مذاکره دیگر در مسقط زده شد و با سفر بهمن ماه ۱۴۰۱ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به چین و رایزنی با شیء جین پینگ رئیس جمهور چین و رایزنی‌های رئیس جمهور چین با سعودی‌ها، در نهایت در ۱۹ اسفند ماه با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت و همتای سعودی در پکن، محقق شد./مهر

سیاسی
شناسه : 356648
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا